szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nyár közepén szállhatnak fel az első gépek a szegedi regionális kereskedelmi repülőtérről – jelentette be Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója.

Nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemel, és beindul a szegedi kereskedelmi repülés – mondta az igazgató Szegeden.

A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sportcélok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön.

Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méteres betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas.

A tervek szerint a jövőben a kifutópályát 45 méter szélesre és 2500 méter hosszúra bővítik.

A repülőtér közel 1,5 milliárd forintos fejlesztését az önkormányzat saját forrásai mellett a regionális fejlesztési tanács 540 millió és a Csongrád Megyei Önkormányzat 100 millió forintos támogatása tette lehetővé. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal eddig 250 millió forinttal járult hozzá a beruházáshoz, az idén pedig további 130 millió forinttal támogatja a reptér fejlesztését – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fókuszban

Fiúk a reptérről

Csillagászati bevételt hoz a Budapest Airport privatizációja, ám ahhoz foghatók az üzletet kísérő indulatok is. A Fidesz visszaállamosítással, a szakszervezetek sztrájkkal riogatnak.

MTI Itthon

Kóka gurító radarokat akar reptérre

Kóka János gazdasági miniszter pénteken elrendelte, hogy a Ferihegyi repülőtéren az év végéig helyezzenek üzembe olyan új gurító radarokat, amelyek mérni tudják a repülőgépek sebességét gurulás közben, és adott esetben figyelmeztetésül szolgálnak a legénységnek, ha túl gyorsan haladnak.