Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Nagyon sok panasz érkezik a PSZÁF-hoz a hitelekkel kapcsolatban. Az ügyfelek leginkább arra panaszkodnak, hogy nem kapnak kellő tájékoztatást, a bankok túllépik az általuk vállalt határidőket, későn folyósítják a már odaítélt hitelösszegeket.
A pénz- és tőkepiaci szektorral kapcsolatban 2005. negyedik negyedévben 539 új panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. Ebből a bankokat 420, a pénzügyi vállalkozásokat 66, a takarékszövetkezeteket 24, a befektetési vállalkozásokat pedig 11 panasz érintette. A panaszoknak 20 százaléka volt megalapozott. A panaszyok száma az előző negyedévhez képest 28 százalékkal, az egy évvel ezelőttihez képest 56 százalékkal emelkedett - tette közzé honlapján a PSZÁF.
Különösen a tájékoztatási hiányosságokra utaló, és az ügyfeleket terhelő kondíciók (jutalékok, költségek) mértékét kifogásoló panaszok száma nőtt. A panaszok jelentős része az ügyfelek tájékozatlanságából, hiányos ismereteiből, míg kisebb hányaduk (30%) a panaszolt intézmény által nyújtott tájékoztatás hiányosságából ered.
Általánosságban megállapítható, hogy a nehezen áttekinthető, egyre összetettebb banki, vagy lízing konstrukciók szaporodásával az általános ügyféltájékozottság „lépéshátránya” nem csökken. Még mindig sokan panaszkodnak a hitelszerződésekkel kapcsolatban. A panaszosok általában nem számolnak a változó kamatozásból eredő következményekkel, túl nagynak tartják a törlesztő részleteket, az előtörlesztéssel járó többletköltségeket. A hitelbírálat költségeit, időigényét sokallják, hiányolják az elutasítás indoklását. A szóbeli tájékoztatás hiánya általában nem bizonyítható, és az esetek nagy többségében az ügyfelek a szerződési feltételek előzetes megismerését aláírásukkal "igazolják".
Az ügyfélszolgálatra a pénz- és tőkepiaci szektort illetően 1896 telefonhívás érkezett, amelyből 1580 a pénzpiacot, míg 316 a tőkepiacot érintette. Ezen területen leginkább a hitelintézetek hitel elbírálási eljárását kifogásolják, illetve hogy későn folyósítják a hitelösszeget. A BAR listával kapcsolatos, jelentős számú panasz nagy része azért keletkezett, mert nem volt egyértelmű a jogszabály értelmezése.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.