Bor, sajt, gyümölcs promócióját támogatja az EU

Az Európai Bizottság mezőgazdasági termékek népszerűsítését célzó programot indít - írja az EU hivatalos honlapja. Brüsszel most a bor, a sajt, a gyümölcs, az olajbogyó és néhány más, minőségi mezőgazdasági termék promócióját támogatja.

  • unknown unknown
Bor, sajt, gyümölcs promócióját támogatja az EU

A mezőgazdasági termékeket az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Oroszországban, Ukrajnában, Ausztráliában, Japánban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Norvégiában és Svájcban népszerűsítik, amihez 8,2 millió euró támogatást ad az Európai Unió.

Az EU a harmadik országokban lebonyolított kampányok költségének legfeljebb a felét finanszírozza, elsősorban a PR-anyagok előállítását támogatva. Az egyik fő tartalmi szempont az EU-termékek minőségének, higiéniájának, biztonságosságának bemutatása. Brüsszel az EU-vásárokon, kiállításokon való részvételt is támogatja, illetve azokat az erőfeszítéseket, hogy a földrajzilag védett termékeket (mint például a tokaji bor) megismertessék egy adott ország polgáraival.

Minden tagországnak évente június 30-ig kell elküldenie azoknak a programoknak a listáját, amelyeket a támogatásra érdemes programok közé jelölnek. A Bizottság értékeli a programokat és eldönti, hogy melyik jogosult a támogatásra. A promóciós kampányokhoz adott konkrét országokban, konkrét termékekkel kapcsolatos akcióhoz adnak anyagi segítséget.

euractiv.hu

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.