szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyolcmillió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa az Abbott Laboratories Magyarország Kft.-re, mert termékeit a fogyasztók megtévesztésére alkalmas összehasonlító reklámmal népszerűsítette.

Az Abbott Laboratories 2004. februárjában, áprilisában és augusztusában, illetőleg 2005. szeptemberében olyan szórólapot juttatott el orvosokhoz, amelyben a Klacid Uno, illetve a Klacid XL hatóanyagát más hatóanyaggal hasonlította össze.

A csak szigorú feltételek teljesülése esetén alkamazható összehasonlító reklámokkal kapcsolatban a GVH Versenytanácsa megállapította, az Abbott Laboratories reklámjai nem voltak tárgyilagosak, illetőleg alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

A reklámok szerint a Klacid Uno, illetve a Klacid XL „rövid felezési ideje miatt nem indukálja a bakteriális rezisztencia kialakulását”, ugyanakkor ez az állítás nem felelt meg a valóságnak. Három szórólap helytelenül hivatkozott az állítás alapjaként hivatkozott tanulmányra, míg a negyedik szórólapon hivatkozott tanulmány sem igazolta az állítás helytállóságát. A szórólapok nem jelölték meg a közzétett grafikonok származási helyét sem, s így nem tették lehetővé a közölt adatok ellenőrzését.

Ezek miatt a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa az Abbott Laboratories Magyarország Kft.-t nyolcmillió forint versenyfelügyeleti bírság kifizetésére kötelezte.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

50 milliós bírság a Tele2-nek

A Tele2 a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 50 millió forint bírságot szabtak ki a cégre – állapította meg a GVH. A versenyhivatal szerint a cég többek között úgy hasonlította össze saját szolgáltatását más cégek szolgáltatásával, hogy az összehasonlítás nem volt tárgyilagos. A Tele2 elfogadja a döntést, bár nem ért egyel vele.