szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összeáll a két rivális üdítőital-gyártó cég, és közösen kampányolnak termékeik mellett Indiában - írja a New York Times. A Coca-Cola és a Pepsi hosszú reklámkampányba kezdett, miután az indiai bíróság kötelezte őket, hogy fedjék fel az üdítők pontos összetételét.

A Coca-Cola és a Pepsi hosszú kampányba kezdett Indiában, hogy meggyőzzék a lakosságot, biztonságosak termékeik. Teszik ezt azután, hogy az indiai bíróság pénteken arra kötelezte a cégeket, hogy tegyék nyilvánossá az üdítőitalok pontos összetételét - írja a New York Times.

A vita még 2003-ban robbant ki, akkor egy tanulmány azt állította, hogy rovarirtó szert tartalmazó vizet használnak az üdítők készítéséhez. A hétvégén több tartományban is látványos megmozdulásokon semmisítették meg a két cég termékeit. Több üzletet is megtámadtak, melyek Coca-Cola és Pepsi termékeket árult, szamarakkal itattak kólát, és üdítős üvegeket törtek szét tiltakozásképpen. A bíróság döntése után pedig az egyik északi tartományban betiltották az üdítők árusítását iskolákban és kormányzati épületekben. De több tartományban terveznek hasonló lépéseket.

A két rivális cég hétfőn közös nyilatkozatot adott ki, melyben leszögezik, a vásárlók egészsége a legfontosabb szempont az üdítők gyártásánál. Az üdítők összetétele teljes mértékben megfelel a szigorú nemzetközi normáknak - idéz a közleményből a New York Times.

A Pepsi kommunikációs offenzívát kezdett, egyoldalas hirdetéseket helyezett el a napilapokban. Ebben azt hirdeti, hogy a Pepsi termékei a legbiztonságosabb üdítőitalok egyike. A cég beismerte, hogy a rovarirtó szerek nyomokban megtalálhatók az indiai vizekben, emiatt az ételekben és italokban is megtalálható a szer. A teákban és ételekben fellelhető mennyiséghez képest azonban az üdítőkben található arány elenyésző.

Az indiai farmerek évtizedeken keresztül használtak rovarirtót a földeken, így kimutatható a talajvízben - és ezen keresztül sok eladott ételben is - a szer.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!