szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 315 millió forint bírságot szabott ki a Procter and Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt.-ra a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartásáért - közölte a GVH az MTI-vel pénteken.

A GVH a szeptember 21-i tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Procter and Gamble a televíziós reklámjaiban valamint hostessei által adott tájékoztatásaiban azt állította, hogy Bonux mosóporuk tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest. 
   
Ezt a "rendkívüliséget" azonban nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A GVH álláspontja szerint az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter and Gamble a tesztelést végző
kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik.

A társaság ezzel a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra. A GVH a bírság kiszabásánál egyebek közt arra is tekintettel
volt, hogy a Procter and Gamble esetében hatodik alkalommal állapított meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Procter and Gamble megveszi a Gillette-et

A Procter and Gamble (P&G) pénteken bejelentette, hogy részvénycsere akció révén felvásárolja a Gillettet. Az egyesítés révén a világ legnagyobb, több mint 60 milliárd dolláros forgalmú fogyasztásicikk-gyártó vállalata jön létre.