szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarország kedden Genfben aláírta a Szellemi Tulajdon Világszervezetének égisze alatt létrehozott Szingapúri Védjegyjogi Szerződést, így a szerződést aláíró államok száma 45-re emelkedett.

A szerződést Magyarország nevében Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke írta alá. A hivatal szerdai tájékoztatása szerint a Szingapúri Védjegyjogi Szerződés célja elsősorban a védjegyjogi eljárási szabályok nemzetközi szintű egyszerűsítése, egységesítése és korszerűsítése. Mindezt az elmúlt évtized során bekövetkezett technológiai fejlődés tett szükségessé.

Szakértők szerint Magyarország csatlakozása a megállapodáshoz növelheti a szerződést aláíró államok vállalkozásainak a magyarországi védjegyoltalom megszerzése iránti igényét.

A szerződést négyéves előkészítő munka után ez év március végén véglegesítették a kidolgozásában részt vevő diplomaták. A Szingapúri Védjegyjogi Szerződés három hónappal azt követően lép hatályba, hogy tíz állam vagy kormányközi szervezet letétbe helyezi megerősítési vagy csatlakozási okiratát. Eddig még a szerződés életbelépéséhez szükséges minimálisan tíz aláíró ország ratifikációjára nem került sor – tájékoztatott az MSZH.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A legértékesebb márka a Coca-Cola

Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el.

Hét nap

MANDELA NEVE ÁRUVÉDJEGY

Nelson Mandela nevének és börtönbeli regisztrációs számának levédetését akarják elérni a volt dél-afrikai elnök...

Trend

Mit üzen a márkanév?

A márkák az árcédula nélkül is eligazítanak némiképp a minőségről és az árról: azonos gyártók ugyanis gyakran többféle...

hvg.hu Tech

Még mindig a Yahoo! a legnagyobb márka az interneten

A Nielsen NetRatings közzétette a leglátogatottabb weboldalak listáját, amelynek élén minden várakozással ellentétben még mindig a Yahoo áll az első helyen, méghozzá elég nagy fölénnyel az MSN és a Google előtt.

hvg.hu Gazdaság

A Coca-Cola a legértékesebb márkanév

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel és Nokia - az idén is ezek a világ legértékesebb márkanevei. A BusinessWeek és az Interbrand százas listájában többségben vannak az amerikai cégek.

hvg.hu Vállalkozás

Serkentheti az eladásokat az áfa-védjegy

Ingyenesen igényelhet áfa-védjegyet valamennyi hazai kereskedő és szolgáltató és ezáltal tájékoztathatja a fogyasztót csökkenő árai érvényesítéséről. A védjeggyel ellátott plakát, vagy matrica akár növelheti is az eladásokat .

MTI Itthon

Hétmillió forintnyi hamis márkajelzésű ruhát találtak

Hétmillió forint értékű hamis márkajelzésű ruhát találtak egy magyar kamionban a vámosok Nagylaknál; az árut lefoglalták, s az áru hamis megjelölése miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tettek – tájékoztatott a vám- és pénzügyőrség

hvg.hu Kult

Márka nélküli márkák?

Az ötlet pofonegyszerű: vezessünk be egy antimárkát, egy brand nélküli brandet. A környezet- és emberbarát tornacipők gyártói borsot törnének a nagy sportmárkák orra alá. Se védjegy, se tömegtermelés, se profit?

MTI/hvg.hu Gazdaság

Végleges védettséget nyert a magyar „Tokaji” márka

Az olasz borászok végleg le kell, hogy mondjanak a „Tocai” márkanév használatáról, a magyar borászok viszont 2007 áprilisától teljes védelmet élvezhetnek „Tokaji” márkanevükre – így döntött az Európai Legfelsőbb Bíróság. A mostani döntés ellen már nem lehet fellebbezni.