szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Reklámhét egyik legfontosabb feladata, hogy képet alkosson a piacról a reklám területén elhelyezkedni kívánó fiatalok számára – mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke a rendezvénysorozat megnyitóján hétfőn Budapesten.

Levendel Ádám elmondta: Magyarországon évente már 15-20 ezer olyan hallgató végez, aki a reklámszakma valamely területén kapja diplomáját. Hozzátetette, hogy a reklámszakma nagy átalakuláson megy keresztül, amelynek végét, eredményét még nem lehet biztosan látni. Hangsúlyozta, hogy a fogyasztók egyre inkább lázadoznak a reklámok mennyisége és helye ellen, így a reklámozóknak újabb eszközöket kell találniuk a célcsoport elérése érdekében.

Bizonyos reklámtípusok divattá válnak, majd gyorsan kifulladnak, a televízióban pedig új, a reklámok elkerülését lehetővé tevő technikákat kutatnak - ismertette az elnök. Mint mondta, a kreativitás szerepe megnőtt, a jövő a célzott reklámoké.

Novák Péter, a nemzetközi internetes hirdetési hivatal, az Interactive Advertising Bureau (IAB) magyarországi irodájának képviselője elmondta: céljuk az online hirdetések piacának növelése.

Ismertetése szerint az internetes reklámköltés dinamikusan nő, tavaly Magyarországon 9,7 milliárd forintot fordítottak a hirdetők ilyen célra. Az idei évre már ennek csaknem a másfélszeresét prognosztizálják.

Megjegyezte, hogy bár felmérések szerint Európában a fogyasztók ugyanannyi időt töltenek internetezéssel, mint tévénézéssel, a reklámozóknak mégis mindössze 5 százaléka választja az online hirdetési módot, szemben a televízió 37 százalékos arányával.

Október 9. és 12. között Budapest mellett hat vidéki nagyvárosban vehetnek részt az érdeklődők a Reklámhét ingyenes rendezvényein, amelyek keretében a szakma képviselői tartanak előadásokat, bemutatókat.

Markovich Réka, az MRSZ főtitkára elmondta, hogy az idei Reklámhét elsősorban a fogyasztók reklámokkal szembeni ellenállásának okait, leküzdésének lehetőségeit vizsgálja. A résztvevő szakmai szervezetek a reklámok készítésének világába nyújtanak betekintést és információkkal segítik a szakmában elhelyezkedni kívánó fiatalokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Bömbölő reklámok, tehetetlen hatóságok

Hiába reklamálnak a tévénézők a hatóságoknál amiatt, hogy a televíziós reklámok a rendes műsoridőnél hangosabbnak hallatszanak: a médiahatóság és hírközlési hatóság, noha vizsgálatot már folytattak az ügyben, szabályozás híján is tehetetlen.

hvg.hu Média

Átalakuló BBC, és a reklámok túlbecsülése

Médiabloggerünk ezen a héten az elektronikus média mintapéldányának, a BBC-nek átalakításáról, honlapjának frissítéséről, csökkenő lapméretekről és a reklámok jelentőségének túlbecsüléséről ír.

Vállalkozás

Buli a neten - szolgáltatás helyett cégreklám

Meglepetés-buli szervezésénél sokan örülnének olyan online szolgáltatásnak, amely keresünk segítséget nyújt az apró részletek kidolgozásákor. A Buliszervező portál azonban csak magát fényezi, miközben plusz információt jóformán nem nyújt az olvasónak. Pécsi Ferenc kritikája az alábbiakban olvasható.

MTI Kult

Kólareklámokhoz hasonlítják az 56-os plakátokat

Michael Bloomberg polgármestert szeretné megnyerni a New York-i magyar kulturális intézet ahhoz, hogy beszédet mondjon a Times Square közelében elhelyezett két 56-os óriásplakát alatt. A forradalom reklámozása több emigráns magyar szerint sérti 1956 emlékét.