szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs sztrájkhelyzet a BKV Zrt.-nél, s nincs olyan törvényes ok sem, ami miatt sztrájkolni lehetne – cáfolta a több mint 2200 dolgozót, döntően járművezetőket képviselő három szakszervezeti szövetség elnöke hétfőn, hogy az általuk képviselt dolgozók csatlakoznának a múlt héten nyolcezer dolgozó nevében 11 szakszervezet által kilátásba helyezett sztrájkhoz.

BKV busz. Ne legyen a cég harci terep
© bkv.hu
Bartha Pál, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége, Gelencsér László, a BKV Liga-Munkácstanács Szövetség és Jáger István, a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete elnöke tájékoztatta arról az MTI-t, hogy jelenleg nem állnak fenn olyan indokok, amelyek sztrájkhoz vezetnének.

A három szakszervezeti vezető az általuk képviseltek nevében sem „tartja elfogadhatónak, hogy a sztrájk mint érdekérvényesítési eszköz jelen körülmények között szóba kerüljön”. Nem tartják elfogadhatónak azt sem, hogy a múlt héten szakszervezeti vezetőtársaik „a sztrájkfenyegetéssel kapcsolatban hamis támogatottsági adatokat” közöltek. Nem sérült sem a kollektív szerződés, sem a bérmegállapodás, s nincs szó a cég átszervezéséről sem – szögezte le álláspontjuk magyarázatul Bartha Pál.

A három szakszervezeti szövetség 11 tagszervezete az összes metró-járművezetőt, a villamosvezetők 90 százalékát, a trolibusz-vezetők jó részét, s a mintegy négyezer buszágazati dolgozóból 900 körüli járművezetőt képvisel. A szakszervezeti vezetők megjegyezték azt is, hogy a 12600 vállalati dolgozó között összesen 28 szakszervezet tevékenykedik.

A Demszky Gábor főpolgármester és a 11 szakszervezetet tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége közötti vita kapcsán Bartha Pál hangsúlyozta: egyetértenek azzal, hogy a BKV működésének alapvető feltétele a fővárosi önkormányzat mint tulajdonos és a kormány által biztosított megfelelő finanszírozás.

A szakszervezetek elvárják azt, hogy a tulajdonos „feleljen meg a törvényekben biztosított együttműködés feltételeinek” – tette hozzá Bartha Pál. A három szakszervezeti elnök tiltakozik az ellen, hogy a BKV Zrt. „politikai csatározások színhelyévé” váljon. Elvárják, hogy a cég „gazdasági életképességéről”, jövőjéről megfelelő információkat kapjanak. Meggyőződésük az is, hogy a cég fejlődését kizárólag szakmai döntéseknek kell meghatározniuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Ketten a BKV chipkártya-tenderén

Két cég tett ajánlatot a BKV chipkártyatenderén a határidő hétfői lejártáig - közölte a társaság. Jövőre kezdenék telepíteni az új rendszert a kisföldalatti mellett a metrókban is.

MTI Gazdaság

S&P: a magyar főváros gyengéje a BKV

Megerősítette Budapest hosszú és rövid futamú adósi besorolásait a Standard & Poor's hitelminősítő, amely ugyanakkor a gazdálkodási hiány erős emelkedésének kockázataira is felhívta a figyelmet.

Sipos Anett Itthon

BKV- Siemens – TEN-T Zrt.: a szálak összefutnak?

A súlyos anyagi gondokkal küzdő BKV-nak estleg vissza kell fizetnie 300 millió forintot, amelyet az EU folyósított a nagykörúti villamos pálya rekonstrukciójára. Aba Botond visszahívását napokon belül kezdeményezhetik. Fény derült arra, hogy a Combinókat szállító Siemens egyik fontos alvállalkozó cégének vezetői korábban a BKV menedzsmentjének tagjai voltak.

MTI Gazdaság

Továbbra sincs béremelés a BKV-nál

Kétezer forintot engedtek a 25 ezer forintos béremelési igényükből a BKV-nál működő szakszervezetek. Ezzel együtt is 6-8 ezer forint az eltérés a cégvezetés ajánlatához képest.

MTI Gazdaság

A BKV bérlet adómentes marad

Nem igazak azok a sajtóhírek, amelyek szerint megváltozna a BKV bérlet és a munkába járás költségtérítésének adómentessége – értesít a Pénzügyminisztérium.