Az energiaitalok turbózzák az élelmiszer-kiskereskedelmet
HVG-előfizetés digitálisan is!
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!
Hetven százalékra növelnék a magyar élelmiszerek bolti arányát
Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter szerint 70 százalékra kellene növelni a magyar termékek arányát az élelmiszerboltokban. Ebben közreműködik a Coop Hungary Zrt. is, amely holnaptól a Coop Rally országjáró turné keretében ösztönzi a kereskedőket.
Korlátozzák a gyermekeket célzó élelmiszerreklámokat
Az élelmiszerforgalmazók ne befolyásolhassák reklámokkal a gyermekek fogyasztási szokásait - erről készülnek tető alá hozni még ebben a hónapban nemzetközi megállapodást az EU egészségügyi miniszterei.
KSH: bővülő kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom az év első hét hónapjában 5,1 százalékkal, ezen belül júliusban 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a naptárhatástól megtisztított volumenindexek alapján – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Egységes élelmiszer-címkézés az EU-ban
Az európai élelmiszer- és italgyártó ipar képviselői önkéntes megállapodást kötöttek a termékjelölés irányelveiről, hogy jobban tájékoztassák a fogyasztókat a termékek tartalmáról- jelentette be az iparág európai szakmai szervezete.
Az élelmiszerüzleteknek is bejött a focivébé
Jót tett a forró nyár és a labdarúgó világbajnokság a német élelmiszerkereskedelemnek. Idén júniusban hetenként 105 millió euróval többért adtak el élelmiszert és háztartási vegyi árut, mint az előző év hasonló időszakában. Az ACNielsen adatai szerint a teljes forgalom hat százalékkal nőtt ez év júniusban, a tavalyi hatodik hónaphoz képest.