szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Legkevesebb 15 ezren tüntettek szombaton Brüsszelben a Volkswagen konszern ellen, mert az meg akarja szüntetni egyes modelljei gyártását Belgiumban és ezen lépésének körülbelül csaknem 4 ezer munkahely eshet áldozatul.

A tüntetőket a jelek szerint nem tartotta vissza egy előző nap létrejött egyezség, melyen maga Guy Verhofstadt belga miniszterelnök bábáskodott, miszerint a VW konszernhez tartozó Audi brüsszeli üzemében gyártják majd a márka A1 jelű kisautóit. A jelentések szerint a gyártáshoz körülbelül 3 ezer dolgozót alkalmaznak majd, de csak 2009-től. Azt nem tudni, hogy a közbeeső időben mi lesz a dolgozók sorsa, bár az Audik gyártása miatt állítólag már 2008-tól a Volkswagen beruházásokba kezd a brüsszeli üzemben.

Egyes vélemények szerint a multinacionális konszernek gyakorlatilag egymásnak ugrasztják a dolgozókat és a dolog vége, hogy utóbbiak rosszabb feltételeket kényszerülnek elfogadni. Egy Európai Parlamenti képviselő szerint ha ezt hagyjuk, akkor nem lesz baloldali szociális Európa. A tüntetők egyik képviselője szerint pedig a dolgozók üres ígéreteket adhatnak majd át télapó-ajándékként családjuk gyermekeinek.

A VW brüsszeli gyárában egyelőre Golfokat és Polókat gyártanak, de éppen a múlt hetet megelőzően került nyilvánosságra, hogy a Golfok készítését áttelepítik a cégcsoport két németországi üzemébe. Ez hatalmas felháborodást keltett Belgiumban, mert a brüsszeli üzem jelenlegi létszámának háromnegyedét (5300 főből 3800-4000-et) fenyegeti, sőt, sokak szerint ezek után az üzem fennmaradása is megkérdőjeleződött, hiszen önmagában a Polók nem elegendők a hatékony működéshez. 

A gyár dolgozói azóta sztrájkolnak, és szombatra országos tiltakozást hirdettek, a belga kormány pedig a német vezetésnél próbált közbenjárni a döntés megváltoztatása érdekében. Guy Verhofstadt belga miniszterelnök végül most pénteken Brüsszelben fogadta a Volkswagen két vezetőjét, majd bejelentette az új döntést. Ennek érdekében egyébként - mint Verhofstadt elmondta - Brüsszel adókönnyítéseket is ígért a németeknek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Munkaidővita a Volkswagennél

A mostani 28,8 órás helyett 35 órás, ötnapos munkahetet javasol a Volkswagen autógyár a németországi üzemeiben dolgozóknak. A szakszervezet hevesen tiltakozik: a fizetés ugyanis változatlan maradna.

hvg.hu Autó

Kiszállítási rekord a Volkswagen haszonjárműveknél

Az európai Volkswagen haszonjárművek eladásai az év első felében 10,1 százalékkal emelkedtek, elérvén a 172 ezer 200-es darabszámot. Az első félévben a kiszállítások a Volkswagen Haszonjárművek márka fennállása óta nem voltak ilyen magasak.

MTI Gazdaság

A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet

Kínai sajtójelentések szerint a Volkswagen (VW) elvesztette piacvezető szerepét Kínában: tavaly először már a General Motors (GM) adta el ott a legtöbb járművet. Vegyesvállalataival együtt a GM több mint 660 ezer autót értékesített, míg az ugyancsak két kínai vegyesvállalattal rendelkező VW csak 550 ezret.

MTI Autó

A Volkswagen ellen támad a Porsche

A Porsche AG járműipari cég cáfolta, hogy a Volkswagen konszern részvénytőkéjéből 30 százalékot vagy annál nagyobb szeletet akar megszerezni. Egyelőre a 29,9 százalékot célozta meg.