Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 2007-ben is folytatja intézménykorszerűsítési programját, amelynek keretében a tárca által felügyelt háttérintézmények száma 47-ről 17-re csökken, és közel 1100 alkalmazottat bocsátanak el – közölte a tárca.
A tárcánál az idén 8-ról 4-re csökkentették a szakállamtitkárok számát, 70 helyett 22 főosztály működik, 800 helyett kevesebb mint 600 alkalmazottal. Kóka János gazdasági miniszter korábbi nyilatkozata szerint így összesen mintegy 15 milliárd forintot takarítanak meg a minisztériumban.
A GKM közlése szerint 2007-ben elérendő célok között szerepel a háttérintézményeknél a menedzsment funkciók erősítése, a szervezetfejlesztés és a működési hatékonyság növelése.
A hatékonyságnövelés első lépésben a vezetői szintek csökkentésében és az ellátó területek integrációjában valósul meg azzal a céllal, hogy a rendszer közelebb kerüljön az ügyfelekhez. Az integrációkból származó költségmegtakarítás egy részét technológiai- és munkafolyamat-fejlesztésre fordítják, hogy 2008-tól tényleg jelentős költségcsökkenést érhessenek el az intézményi körben, így hozzájárulva a kisebb és hatékonyabb állam létrehozásához.
Az újonnan felálló hivatalok (Nemzeti Közlekedési Hatóság, Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, Magyar Bányászati és Földtani Hivatal) a 2007. évben végbemenő fejlesztések eredményeképp már regionális alapon szerveződő intézmények lesznek.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.