szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1 millió forintra bírságolta az OTP Bankot a fogyasztók megtévesztése miatt; a bank nem fogadja el a versenytanács döntését.

A GVH közleménye szerint az OTP megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy a pénzintézet szórólapjain és az internetes oldalán megjelent hirdetésekkel szemben a bankon kívüli átutalások fejében is díjat szedett ügyfeleitől.

Az OTP lakossági elektronikus számlacsomagjának ügyfelei számára 2006 december 31-ig valamennyi utalás ingyenes volt, 2007 január elsejétől viszont a bankon kívüli rendszeres átutalás díja 100 forintra nőtt. A korábbi kondíciókat tartalmazó szórólapok azonban a változás után is elérhetők maradtak a bank fiókjaiban, és a fogyasztók a bank internetes oldalán is olyan tájékoztatást kaptak, hogy a számláról elektronikus úton korlátlan számú, díjmentes forint átutalási megbízás kezdeményezhető.

Az OTP Bank álláspontja szerint megalapozatlan a fogyasztók megtévesztésének megállapítása.

A pénzintézet indoklása szerint "egy szórólap a figyelemfelhívás eszköze és nem a teljes körű és részletes ügyfél-tájékoztatást szolgálja, egyben a szerződés létrehozását megalapozó fogyasztói döntés sem a reklám alapján születik; az OTP Bank hirdetményeiben tette közzé a ténylegesen alkalmazott kondíciókat."

Az OTP Bank véleményének alapja az a tapasztalat, hogy az ügyfelek a tudatos fogyasztói magatartás szerint, alapos tájékozódás után, egyebek mellett a hitelintézeti törvénynek megfelelő és közzétett kondíciós jegyzék alapján hozzák meg végleges döntésüket egy adott szolgáltatás igénybevételéről.

A GVH álláspontja szerint ezzel szemben a jogsértő tájékoztatás akkor is megvalósul, ha utóbb mód van a teljes körű valós információk megismerésére. Ha a kapcsolatfelvétel alapja, elindítója egy jogsértő, megtévesztő tájékoztatás, akkor a további informálódás nem küszöböli ki a jogsértést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

GVH-bírság az Autocentrum AAA-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t - tájékoztatott a hivatal pénteken.

MTI Gazdaság

GVH: ötmilliós bírság a Bétexnek

Rendkívüli kedvezményeket ígérő reklámjaival megtévesztette a fogyasztókat a Bétex Kereskedő és Szolgáltató Zrt., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a vállalkozást 5 millió forintra bírságolta.

MTI Gazdaság

GVH: Egymillió forintos bírság a KLM légitársaságnak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a KLM Holland Királyi Légiforgalmi Társaság egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, ezért a légitársaságnak egymillió forint bírságot kell fizetnie - közölte a hivatal.