szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Wizz Air diszkont légitársaság már bruttó, azaz az adókat és illetékeket is tartalmazó jegyárakat közöl, a Malév és az ugyancsak diszkont SkyEurope az erre vonatkozó uniós rendelet hatályossá válásakor vezeti be ezt a gyakorlatot.

Malév gépek. Jön a bruttó jegyár
© malev.hu
A légi közlekedési szolgáltatásról szóló és az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezetben egyebek között az is szerepel, hogy ne lehessen 1 forintért kínálni a repülőjegyeket, ha egyszer nem annyiba kerülnek. A parlament úgy módosítaná a rendeletet, hogy az tartalmazzon minden olyan díjat, amelyet az utasnak feltétlenül meg kell fizetnie.

Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a forgalmi adatokban nem történt változás azt követően, hogy a légitársaság a bruttó árazást vezette be. A folyamat még nem zárult le, az úgynevezett minimum foglalási díj még nem szerepel a meghirdetett árakban, hamarosan azonban ezt is tartalmazni fogják.

Hegedűs Judit, a SkyEurope Hungary szóvivője arról számolt be, hogy a légitársaság a nyugat-európai piacain már régóta a bruttó árakat közli. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályba lép, mindenhol bevezetik a bruttó árak hirdetését. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi előírások miatt a hirdetéseikben felhívják a figyelmet arra, hogy nettó árat közölnek, és csillaggal jelölik, hogy az ár az adókat és illetékeket nem tartalmazza. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a marketingfogásnak számító nettó árközlés ellenére az utas minden tájékoztatást megkap arról, hogy a repülőjegy mennyibe kerül.

Hasonlóan nyilatkozott Németh Krisztina a Malév kommunikációs igazgatója is. Elmondta, hogy az utas első benyomása fontos a vásárlási döntésnél, így a Malév is nettó árakat közöl, feltüntetve, hogy az adott összegre még az adók és illetékek is rárakódnak. Amennyiben a rendelet hatályossá válik, a Malév is bruttó árakat közöl majd, és mivel ez minden légitársaságra kötelező érvényű lesz, egyik vállalat sem kerül versenyhátrányba emiatt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek között a nettó árazás miatt marasztalt el több légitársaságot is a közelmúltban. Úgy vélték, hogy a nettó árazás alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, mivel a potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás, a repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat, vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat.

A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított: a KLM 1 milliós, a Wizz Air 20 milliós, a Malév 30 milliós és a SkyEurope 50 milliós bírságot kapott egyes reklámjaiért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Megszűnhet a repülőjegy 2007-re

Két és fél év múlva már nem lesz papír alapú repülőjegy, s ezzel dollármilliárdokat takaríthatnak meg a légitársaságok – vetítette előre az értékesítési módszerek változását Giovanni Bisignani, az IATA vezérigazgatója Tokióban.

eurohirek.hu Gazdaság

Légszennyezési kvóta miatt is drágulnak a repülőjegyek

Stavros Dimas környezetvédelmi EU-biztos 2006-ban olyan uniós direktívát készül előterjeszteni, amely szerint a légiközlekedés okozta környezeti szennyezést is beszámítanák az európai károsanyag-kibocsátási kvótába. A légitársaságok emellett a növekvő kerozinár miatt is kénytelenek árat emelni.

Hét nap

AZ EU A REPÜLŐJEGYEKRŐL

A repülőjegyek árának megtévesztő reklámozását is tiltaná az Európai Bizottság (EB) által kedden az egységes légi...

MTI Gazdaság

A biztonság miatt drágulhatnak a repülőjegyek

A repülésnél alkalmazandó fokozott biztonsági intézkedések miatt tovább drágulhatnak a jegyek, de a nemzetközi polgári repülésügyi szervezet vezetője szerint nem a légitársaságoknak kellene állnia a többletköltségeket, hanem az államoknak. Giovanni Bisignani, a IATA vezérigazgatója szerint a biztonsági problémák, melyekkel korunkban szembe kell néznünk, nem kapcsolhatók közvetlenül össze egyedül a légi közlekedéssel.

MTI Világ

Repülőjegy-illeték segíthet a harmadik világon

A harmadik világ fejlődésének támogatására és a szegénység elleni küzdelem finanszírozására a kezdeményező Franciaország mellett további tizenkét ország vet ki idén a repülőjegyek árára szolidaritási illetéket.