szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka a világon – derül ki az Interbrand amerikai tanácsadó cég idei listájából, amely 1998 óta minden évben sorra veszi a legismertebb brandeket.

Bár a márka értéke 3 százalékkal csökkent tavalyhoz képest – 65,3 milliárd dollárra – ez még bőven elegendő volt az első helyhez. A második tavalyhoz hasonlóan a Microsoft 58,7 milliárd dolláros értékkel, a harmadik az IBM, 57,1 milliárddal. A tíz legértékesebb márka között szerepel még a General Electric, a Nokia, majd a hatodik helyen a Toyota következik, s ezzel megelőzi az Intelt, a McDonald's láncot, a Disney csoportot és a tizedik helyen álló német Mercedest.

A legtöbb értékes márkát, 53-at az Egyesült Államok tudhatja magáénak, a második Németország, 10-zel. A legnagyobb mértékben az internete kereső Google márkaértéke nőtt egy év alatt, 44 százalékkal, a legnagyobb vesztes a Ford, 19 százalékos csökkenéssel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

A Coca-Cola a legértékesebb márkanév

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel és Nokia - az idén is ezek a világ legértékesebb márkanevei. A BusinessWeek és az Interbrand százas listájában többségben vannak az amerikai cégek.

Kult

Múzeumi brandépítés kül- és belföldön

A múzeumok a kulturális turizmus fontos célpontjai, a legnagyobbak több millió látogatót fogadnak évente. A nemzetközi trendek között figyelmet érdemel az az egyre nagyobb szabású terjeszkedés, amelynek példái közé tartozik a belföldön már három fíliával is gazdagodott Tate vagy a legnagyobb transznacionális múzeumként számon tartott Guggenheim.

hvg.hu Gazdaság

Közös akcióban a Pepsi és a Coca-Cola

Összeáll a két rivális üdítőital-gyártó cég, és közösen kampányolnak termékeik mellett Indiában - írja a New York Times. A Coca-Cola és a Pepsi hosszú reklámkampányba kezdett, miután az indiai bíróság kötelezte őket, hogy fedjék fel az üdítők pontos összetételét.

hvg.hu Karrier

Magyar főnökkel palackozzák a Coca-Colát

Az athéni székhelyű, 27 ország palackozóit tömörítő Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) cégcsoport igazgatótanácsa 2006. augusztus 15-i hatállyal Tarsoly Józsefet nevezte ki magyarországi egységének vezetőjévé. Személyében először kerül magyar ügyvezető igazgató a dunaharaszti üzem élére.

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.

hvg.hu Shake

A Coca-Cola (majdnem) mindenkit beugrat a Mikulás-sztorival

Még a Magyar Távirati Iroda is elhitte, hogy a Mikulás piroskabátos figuráját először egy Haddon Sundblom nevű amerikai művész alkotta meg a The Coca-Cola Company számára. A legenda azonban nem igaz. A joviális, kövérkés, nagy zsákot cipelő, piros-fehér ruhás Mikulás képe már jó néhány évvel azelőtt kialakult, hogy Sundblom megrajzolta volna első téli reklámját.

MTI Gazdaság

Coca Cola-jogdíjat követel Kadhafi

Jogdíjat követel a Coca Cola-eladásokból Moamer el Kadhafi líbiai vezető azon az alapon, hogy szerinte az amerikai üdítőital afrikai eredetű.

MTI Gazdaság

Gyurcsány is tartott előadást a BrandFestivalon

A politika nehezen változik, viszonylag lassan tanul a környezetében fellelhető innovációból, de még ha akarná, sem tudja magát kivonni az innováció kényszere és hatásai alól - hangoztatta csütörtökön Gyurcsány Ferenc a BrandFestival elnevezésű márkakonferencián, Bükfürdőn.