Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kormány szerdán dönt az együttesen ezer milliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről, amelyek során a következő két évben 600 milliárd forint európai uniós támogatás használható fel - ismertette Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter az épülő M0, M5-ös szakaszánál tartott szerdai kormányszóvivői tájékoztatón.
A kormány csütörtökön hozza nyilvánosságra a következő két év támogatott közlekedési programjainak listáját - jegyezte meg a miniszter. Bajnai Gordon a fontosabb programok között említette, hogy körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a jelenlegi M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszát, illetve elkészül az 50-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-ás szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.
A következő hét évben 2-szer 2 sávosra bővítik és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése. A program foglalkozik vasút korszerűsítéssel is. A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok-debreceni vasútvonal, valamint a Budapest-Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés.
A kormány döntése szerint Miskolcon, Debrecenben és Szegeden felújítják a villamos hálózatot - mondta a miniszter. Szólt arról is, hogy a továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése. Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.
Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta: a 4-es metró brüsszeli támogatása azon múlik majd, hogy milyen végleges programot sikerül kidolgoznia és benyújtania a fővárosnak. Brüsszel elvileg elfogadott erre a célra 250-260 milliárd forintot, ez a keret 60 százaléka, a további 40 százalék három vidéki város, így Miskolc, Debrecen és Szeged villamos közlekedésének fejlesztésére, illetve további programokra fordítható.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.