szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon az április-júliusi időszakban közel 11 milliárd forint volt a jégkrémek kiskereskedelmi forgalma, az eladott mennyiség meghaladta a 16 millió litert a Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint.

A meleg hatására 18 százalékkal több jégkrém fogyott és 27 százalékkal fizettek többet a vásárlók a tavalyi év azonos időszakához képest – állapítja meg a vállalat kiskereskedelmi indexe. Az eladások értékét nézve a nagy kiszerelésű, családi jégrémek adták a forgalom közel kétharmadát, a kisebb kiszerelésű, (pálcikás, szendvics, tölcsér, stb.) úgynevezett "impulz" jégrémek az egyharmadát.

A legtöbb jégkrémet a közepes alapterületű diszkontokban és szupermarketekben adják el. Ez, az eladott mennyiség értékét nézve 43 százalékos piaci részesedést jelent. A hipermarketek a tavaly április-júliusi időszakhoz képest 3 százalékpontos esés könyvelhettek el, és 26 százalékon állnak. A kis alapterületű boltok megőrizték 32 százalékos piaci részesedésüket.

A Nielsen adatai szerint a családi jégrémek júliusban átlagosan 526 forintba kerültek, ami 8 forintos emelkedést jelent a tavaly júliusihoz képest. Ezzel szemben az "impulz" jégkrémek ára 4 százalékkal csökkent, ezek átlagosan 130 forintba kerültek júliusban. A piackutatók szerint a csökkenés az alacsonyabb árú kereskedelmi márkák kedveltségének köszönhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Plázs

Jégkrémteszt: csak négy kiváló minősítés

Négy termék kapott csak kiváló minősítést, három pedig elégséges osztályzatot érdemelt ki egy fogyasztóvédelmi magazin által megvizsgált tizennyolc jégkrém közül. A diétás jégkrémek közül egy sem kapott kiváló minősítést.