Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Szerdán megjelent a GfK németországi fogyasztói hangulatmutatója is: a fő mutató 7,6 pontra csökkent szeptemberre az augusztusi 8,5 pontról, amelyet szintén lefelé módosítottak a július végén közölt 8,7 pontról.
A részmutatók közül a vásárlási hajlandóságé 6,4 pontra csökkent 9,0 pontról, a jövedelmi várakozásoké 9,2 pontra 27,9 pontról, az általános gazdasági helyzet iránti reményeké 48,4 pontra 64,8 pontról.
Az év elején a GfK mutatója még ütemesen javult, a korábbi években tapasztaltnál imitt-amott sikeresebb bértárgyalások nyomán, de újabban az élelmiszerek drágulása és a "nem elsőrendű válság" beárnyékolja a lakossági kilátásokat is.
Ezzel teljessé vált a körkép: előzőleg a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet üzleti bizalmi mutatója is tovább csökkent. Augusztusról 105,8 pontot jelentett az Ifo kedden, a júliusi 106,4 pont után. A múlt héten a mannheimi ZEW hat hónapra előre tekintő németországi konjunktúra- és üzleti hangulatmutatójának augusztusi értéke mínusz 6,9 pont lett. Utoljára januárban volt mínuszban. A ZEW-mutató tavaly decemberben kezdődött javulása májusig tartott, június óta romlik ez a mutató.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiányoznak az uniós támogatások, más forrásokat kell keresni, ebben nyújt segítséget Klaus Mangold a MÁV-nak 100 millió forintért.