Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta a kormányinfón.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter nem tud arról, hogy asszisztált volna az MNB-alapítványok pénzszórásához – mondta...","id":"20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5992d028-5676-48e2-bdb5-629bd0b4d005.jpg","index":0,"item":"45981e27-74d4-43df-96c8-c83a8b97c969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Nagy-Marton-mnb-alelnok-2015","timestamp":"2025. április. 17. 15:54","title":"Nagy Márton letagadta, hogy 2015-től lett volna MNB-alelnök, pedig akkor lett az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","shortLead":"Továbbá Ukrajna és Irán is szóba jött a megbeszélésen. ","id":"20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c566f55a-b81e-4cb7-b737-d119ea6fd9a8.jpg","index":0,"item":"dfc18a2e-edef-4298-a564-e7a022a503b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Trump-a-kereskedelemrol-targyalt-a-brit-miniszterelnokkel","timestamp":"2025. április. 18. 20:12","title":"Trump a vámokról tárgyalt a brit miniszterelnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek, az önkormányzatok lényegében bármire hivatkozva korlátozhatnák a betelepülést. A legnépszerűbb eszköz alighanem a betelepülők adója lesz, de akár száz fekvőtámaszt is kérhetnének az önkormányzatok.","shortLead":"Miután a Fidesz lehetővé tette alapjogok (például a tulajdonhoz való jog) korlátozását a településeknek...","id":"20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14309dcb-e828-4fc7-a5c8-ab4bcf0f5a4a.jpg","index":0,"item":"c453b46f-d4d1-493e-8992-4cc220cc8b7a","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_betelepulok-elleni-vedekezes-torveny-tervezet","timestamp":"2025. április. 17. 09:18","title":"A kormány új szintre emeli a migránsozást: következik a „betelepülők” elleni védekezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","shortLead":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","id":"20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be.jpg","index":0,"item":"0538ec18-c0e4-4438-a87f-5fddd2715224","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","timestamp":"2025. április. 17. 12:03","title":"Bosszút állhat a Meta az Apple-ön, és ez a felhasználóknak a legrosszabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5945301a-1ee1-4b70-8686-cedeb9bb6d5d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az animáció szerint reggelente a bringások a város belsejébe igyekeznek, délután aztán változik a helyzet.","shortLead":"Az animáció szerint reggelente a bringások a város belsejébe igyekeznek, délután aztán változik a helyzet.","id":"20250417_video-bkk-bubi-budapest-animacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5945301a-1ee1-4b70-8686-cedeb9bb6d5d.jpg","index":0,"item":"5935f3e1-e625-4cef-835f-c9b052924bc1","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_video-bkk-bubi-budapest-animacio","timestamp":"2025. április. 17. 13:53","title":"Látványos videó: így tesznek meg 30 ezer kilométert a Bubik egy nap a fővárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig a vásáriroda vezetője, Hollósy István könyvet publikált „Visszapillantás a Budapesti Nemzetközi Vásár két évtizedes múltjára” címmel. Ebből is látszik, hogy a BNV életkora bizonytalanabb, mint egy primadonnáé. Minden aktuális hatalom a maga dicsőségét demonstrálta a Budapesti Nemzetközi Vásárral, amely az üzletemberek számára üzleti, a milliós tömegek számára szórakozási és ámulási lehetőség volt. Itt tátotta rá a száját először a nép a rádióra, a televízióra, a csuklós buszra, a Coca-Colára, az autócsodákra – mikor mire.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig...","id":"20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec.jpg","index":0,"item":"41c10186-dc63-4158-9a29-153c0bc274d4","keywords":null,"link":"/360/20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","timestamp":"2025. április. 18. 17:20","title":"Az állami hiúság vására – A Budapesti Nemzetközi Vásár rezsimeken átívelő 100 (vagy több) éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az AiRUnion csődjének gyakorlatilag nincs köze a Malévhoz
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Moszkvai magyar diplomáciai körökben nem tudnak arról, hogy a Malév ügyében a magyar kormány az orosz kormányhoz fordult volna – mondták el kedden az MTI kérdésére.
Rámutattak azonban arra, hogy a Malév tulajdonosai között nem szerepel a tönkrement orosz AiRUnion szövetség, amelynek többségi tulajdonrésze az állam kezében van. Az egyetlen kapcsolat az, hogy az AiRUnion társaságainak fő részvényesei az Abramovics fivérek, akik közül Borisz Abramovics 49 százalékban a tulajdonosa az Airbridge Kft.-nek, amely viszont 99,5 százalékban a Malév tulajdonosa.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) figyelemmel kíséri a Malév privatizációs szerződésben vállaltak betartását – mondta Száraz Gábor, a vagyonkezelő szóvivője. Azokat a szerződési feltételeket, amelyeket a vevő, az Airbridge Zrt. vállalt, és amelyek mögött banki garancia áll, a tulajdonosok teljesítik. A privatizációs szerződésben vállalt egyéb kötelezettségek teljesítéséről a társaság vezetése folyamatosan egyeztet az MNV Zrt.-vel, és tájékoztatást ad azok állásáról. Száraz Gábor megerősítette, hogy a Malév Vagyonkezelő Kft. tulajdonában vannak azok az elemek, amelyekhez az AirBridge csak akkor jut hozzá, ha hiteleket törlesztették. Ide tartozik egyebek között a márkanév is.
A Malév szeptember elején jelentette be, hogy az orosz Vnyesekonombank (VEB) 30 millió euró hitelt nyújt, amivel az AirBridge teljesítette a Malév privatizációs szerződésében vállalt tőkejuttatási kötelezettségét, sőt túl is teljesítette azt – közölte a magyar légitársaság korábban.
Orosz szakértők, köztük az AiRUnion ügyeit kezelő Vitalij Vancev – a vnukovói repülőtér fő magánrészvényese és hétfő óta az AiRUnion romjain létrehozandó új, legnagyobb orosz légitársaság kijelölt igazgatója – nyilatkozataiból világos, hogy az AiRUnion vagyona nem tűnt el, csupán a készpénz fogyott el. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a SkyExpress fapados társaság, amelyben ugyancsak jelentős részük van az Abramovics fivéreknek, problémamentesen működik. Bár a Roszaviacija civil repülésügyi főhatóság jelezte, hogy a SkyExpress is eladósodott a vnukovói repülőtérrel szemben, ezt a reptér sietett megcáfolni. Kiderült viszont, hogy több üzleti csoport – köztük a repülőtér is – érdeklődik az SkyExpress iránt.
Vlagyimir Putyin akkori államfő tavaly májusi rendelete előirányozta a szövetség részvénytársasággá alakulását, s egyértelműen lehetővé tette, hogy a majdani társaság többségi része magántulajdonban legyen. Nem titkolt szándéka az volt, hogy konkurenciát teremtsen az állami Aeroflotnak. Az elképzelés nem aratott osztatlan sikert. A szövetség három társaságában lévő állami részeket tartó vagyonkezelő megrendelésére készült becslés az állami rész olyan arányú többségét mutatta ki, amelyet az AiRUnion fő részvényesei – az Abramovics fivérek – az elvi lehetőség ellenére nem tudtak kiegyenlíteni.
Az egyre nagyobb adósságok a kerozinárak aránytalan oroszországi emelkedése és az egyéb költségek növekedése mellett nem utolsósorban azért keletkeztek, mert az állami döntések késtek, s így az AiRUnion nem tudott hitelekhez jutni. Több szakértő olyan gyanúnak is hangot adott, hogy Abramovicsék, megértvén, hogy nem tudják megvalósítani elképzeléseiket, mintegy magukra hagyták a társaságaikat.
A magyar sajtóban megjelentekkel szemben az AiRUnion repülési engedélyét nem vonták meg, csak hó végén, a téli menetrend életbe lépésével vonják majd be, de a jogi személy fennmarad és a szándékok szerint törleszti adósságait.
Az AiRUnion légi szövetség a csőd szélén áll – állapította meg pénteki számában az RBK Daily című üzleti napilap, s annak a gyanújának adott hangot, hogy a helyzetet a többségi magánrészvényesek idézték elő. Más lapok azonban arra hívták fel a figyelmet, hogy az orosz légi közlekedés több általános problémája – így a kerozin rendkívül magas ára is – hozzájárult a helyzet kialakulásához.
Az oroszországi repülőtereken továbbra is utasok ezrei – köztük sokan napokon át – várakoznak, hogy elinduljon elhalasztott járatuk, de az AiRUnion szövetség válsága lassan átterjed az egész polgári légi forgalomra.
Az AiRUnion szövetség, a Moszkva tulajdonában lévő Altlant-Szojuz, valamint az állami Rosszija, a Kavminvodavia, az Orenburgszkije Avialinyii és a Szaratovszkije Avialinyii légitársaságok összevonásával szándékozik új légitársaságot létrehozni a kormánnyal való egyeztetés nyomán a Rosztyechnologii állami vállalat, továbbá Moszkva város és a Krasznojarszki terület vezetése.
A pénzügyi nehézségekkel küszködő AirUnion egyik fő részvényese, Borisz Abramovics, aki közvetve tulajdonos a Malévben is, ha akarná se tudná eladni a Malévet, vagy annak vagyonelemeit a privatizációs szerződés szerint.
A Malév a téli menetrendtől megszünteti a New York-i és torontói járatait, és
kivonja flottájából a hosszú távú járatokon üzemelő Boeing-767-esket
- közölte a Malév szerdán.
Hosszabb menetidő, ritkább járatok – jó esetben ennyit érezhetnek ősztől a Malév utasai a cég költségcsökkentő lépéseiből. Akad viszont szakértő, aki már a légitársaságok ötvenes halállistájára írta fel a Malév nevét.
Az AiRUnion orosz légi szövetség gépei kedden megint nem tudtak elindulni számos repülőtérről üzemanyaghiány miatt. Vlagyimir Putyin orosz kormányfő úgy rendelkezett, hogy rendezzék a szövetség problémáit. Eközben a legnagyobb konkurensek gyakorlatilag már az AiRUnion útvonalhálózatán osztoznak, és úgy vélik, az AiRUnion ellen alighanem csődeljárás indul.
A Malév finanszírozására az orosz Vnyesekonombank (VEB) 30 millió euró hitelt ad. Az erről szóló megállapodást a múlt héten írta alá a bank és a Malév tulajdonosa, az AirBridge Zrt.