szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzők, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól. Az év megelőző része is romló piacot mutatott: 2007. azonos időszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.

Új fejlemény, hogy már a japán autógyártók értékesítései is zuhantak, a Toyota eladásai például 30 százalékkal romlottak tavaly szeptemberhez képest.

Amerikai beszámolók szerint a múlt hónap utolsó tíz napja volt hosszú évek leggyengébb értékesítési időszaka, egy kereskedő megfogalmazása szerint az amerikai fogyasztók eldugták pénztárcájukat és nem is próbálják megkeresni.

Az amerikai gyártók közül a Chrysler és a Ford egyharmados visszaesésről adott számot a szeptemberi újautó-eladásokban, a General Motors 16 százalékos esésről számolt be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Autópiac: a térségben csak Lengyelország és Románia előz meg

Áprilisban 1 millió 420 ezer 944 új személyautó kapott rendszámot Európában, 9,6 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, de a növekedés lényegében annak tudható be, hogy három munkanappal több volt idén áprilisban, mint tavaly áprilisban.

MTI Autó

Megrázta az európai autópiacot a méregdrága üzemanyag

Az üzemanyag árának drasztikus emelkedése miatt májusban 7,8 százalékkal 1,33 millióra csökkent az új személygépkocsik regisztrációja Európában az egy évvel korábbihoz képest - tette közzé pénteken az európai gyártók szakmai szövetsége (ACEA).

hvg.hu Autó

Vesztesek és nyertesek a magyar autópiacon

4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A magyar piacon 40 ezer 673 személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - adta hírül közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A trend egyértelmű: tovább csökken a kisautópiac, nő a középkategória és a prémiumszegmens.