szerző:
MTI

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.

A bonni székhelyű konszern szóvivője közölte ugyanis, hogy a világ legnagyobb napelemgyártójának tartó SolarWorld átvenné az Opelt a General Motorstól, s Európa első zöld – azaz teljeséggel környezetkímélő – autógyárává fejlesztené.

Értesülések szerint a cég 1 milliárd eurót ajánlott fel, ebből 250 milliót készpénzben, illetve 750 millió eurót pedig bankhitel formájában. Az esetleges átvétel feltételéül a SolarWorld azt szabta, hogy az Opelnek minden kapcsolatot meg kell szakítania a General Motors anyavállalattal.

Szerda kora délutánig egyelőre sem az Opel, sem a General Motors részéről nem kommentálták az ajánlatot. Az elmúlt napokban ugyanakkor – legalábbis a kormányzat részéről – egyfajta „kívánatos lehetőségként” említették az Opel esetleges megvásárlásának eshetőségét, amire azonban szakértők szerint aligha van mód. Az idézett vélemények szerint ez vonatkozik a SolarWorld ajánlatára is.

Így – legalábbis egyelőre – annak van a legnagyobb valószínűsége, hogy a szövetségi kormány az érintett „Opel-tartományokkal”, Hessenel, Észak-Rajna-Vesztfáliával, Rajna-Pfalz-val és Thüringiával együtt siet a gyár megsegítésére. Mindez az eddigi értesülések szerint egy körülbelül 1 milliárd eurós garanciavállalást foglalna magába arra az esetre, ha az Opel a General Motors válsága miatt ugyancsak nehéz pénzügyi helyzetbe kerülne. A támogatás a gyár biztonságos működését, illetve a csaknem 30 ezer németországi munkahely védelmét szolgálná. A Frankfurter Allgemeine Zeitung ugyanakkor szerdai számában arról írt, hogy a legrosszabb esetben az Opel összesen 1,8 milliárd eurós garanciavállalásra szorul, mégpedig 1,3 milliárdra 2009-ben, s további 500 millióra 2010-ben.

Ugyancsak a Frankfurter Allgemeine Zeitung tudósított arról is, hogy az anyavállalat General Motors összes európai üzemében – így a németországi üzemekben is – a termelés visszaszorítására, ezen belül a munkaidő csökkentésére készül. A tervek szerint az Opel az előirányzott 1,7 millió autó helyett 2009-ben csak mintegy 1,5 milliót állítana elő. Ezen kívül szó van a vezető beosztású menedzserek jövedelmének jelentős mérsékléséről is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Merkel és Európa segítségét kéri az Opel

Az Opel azzal a szokatlannak számító kéréssel fordult Angela Merkel kancellárhoz: járjon közbe annak érdekében, hogy az Európai Beruházási Bank 40 milliárd eurós hitelprogrammal segítse az új gépkocsik értékesítési lehetőségeit.

Tiborcz István már egy étterem és egy bornagyker körül sürgölődik

Tiborcz István már egy étterem és egy bornagyker körül sürgölődik

A közmunkaprogrammal csalt, elítélték Versend polgármesterét

A közmunkaprogrammal csalt, elítélték Versend polgármesterét

Elrontotta a Fradi az Espanyol ünnepét

Elrontotta a Fradi az Espanyol ünnepét

Helyi iskolások előtt adott át egy fél éve kész futópályát Borkai Zsolt

Helyi iskolások előtt adott át egy fél éve kész futópályát Borkai Zsolt

"Azért, mert nem lakunk a híd alatt, még jogunk van a tisztességes bérhez"

"Azért, mert nem lakunk a híd alatt, még jogunk van a tisztességes bérhez"

Képtelenség megfékezni a kórházi adósságot

Képtelenség megfékezni a kórházi adósságot