Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra - jelentették ki egybehangzóan neves marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.
A konferenciára meghívott szakemberek úgy vélekedtek, a jelenlegi pénzügyi-gazdasági válságot a média és a gazdasági szereplők duzzasztották fel, a reklámpiacon nem érezhetőek nagy mértékű visszaesések az árbevételekben, csupán a növekedés lassulása volt eddig tapasztalható.
Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója a konferencián kijelentette: a televíziók akár nyertesen is kerülhetnek ki a gazdasági válságból. A szakember annak ellenére volt optimista, hogy a 2007-es hasonló időszak 15-20 százaléka helyett 2008. december 4-ig jövő évi szerződéseinek csupán 8-10 százalékát tudta megkötni a médium.
A válság legnagyobb áldozata az a rádiópiac lehet, amely már az elmúlt öt évben is jelentős problémákkal küszködött - mutatott rá Kádár Tamás, az Est Média Group Kft. ügyvezető igazgatója. A jelenlegi médiatörvény már idejétmúlt, nem teszi lehetővé a rádiók eredményesebb működtetését. A gazdasági válság egy amúgy is nehéz helyzetben lévő ágazatot ért el Magyarországon, amely strukturális reformok nélkül tovább fog zsugorodni, egyre középszerűbb műsorokat sugározva - vélekedett.
A konferenciára meghívott magyar nagyvállalatok marketingvezetői szerint nem fog csökkenni társaságaik marketingkiadása, azonban azok struktúrája jelentősen átalakulhat. Várhatóan kevesebb lesz az új termékek bevezetése a piacra, a hirdetők inkább meglévő termékeik eladásainak megtartására törekednek majd. A hirdetők közül egyedül az ingatlanpiaci szereplők vélték úgy, hogy jelentősen csökkenteniük kell a reklámra fordított kiadásaikat.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.