szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra - jelentették ki egybehangzóan neves marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.

A konferenciára meghívott szakemberek úgy vélekedtek, a jelenlegi pénzügyi-gazdasági válságot a média és a gazdasági szereplők duzzasztották fel, a reklámpiacon nem érezhetőek nagy mértékű visszaesések az árbevételekben, csupán a növekedés lassulása volt eddig tapasztalható.

Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója a konferencián kijelentette: a televíziók akár nyertesen is kerülhetnek ki a gazdasági válságból. A szakember annak ellenére volt optimista, hogy a 2007-es hasonló időszak 15-20 százaléka helyett 2008. december 4-ig jövő évi szerződéseinek csupán 8-10 százalékát tudta megkötni a médium.

A válság legnagyobb áldozata az a rádiópiac lehet, amely már az elmúlt öt évben is jelentős problémákkal küszködött - mutatott rá Kádár Tamás, az Est Média Group Kft. ügyvezető igazgatója. A jelenlegi médiatörvény már idejétmúlt, nem teszi lehetővé a rádiók eredményesebb működtetését. A gazdasági válság egy amúgy is nehéz helyzetben lévő ágazatot ért el Magyarországon, amely strukturális reformok nélkül tovább fog zsugorodni, egyre középszerűbb műsorokat sugározva - vélekedett.

A konferenciára meghívott magyar nagyvállalatok marketingvezetői szerint nem fog csökkenni társaságaik marketingkiadása, azonban azok struktúrája jelentősen átalakulhat. Várhatóan kevesebb lesz az új termékek bevezetése a piacra, a hirdetők inkább meglévő termékeik eladásainak megtartására törekednek majd. A hirdetők közül egyedül az ingatlanpiaci szereplők vélték úgy, hogy jelentősen csökkenteniük kell a reklámra fordított kiadásaikat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Karrier

Nyolc tipp, hogyan vészelheted át a válságot

A begyűrűző gazdasági válság az álláspiacot is megmozgatta: az elbocsátások, leépítések aggodalomra adnak okot: nem tudhatod, hogy te mikor kerülsz sorra. Hogy átvészelhesd a nehéz időket, összegyűjtöttünk nyolc tippet.

Vállalkozás

Nem spórolunk a válság miatt

Nem csökken a felvenni kívánt áruhitelek száma tavalyhoz képest, a nők szívesebben, a férfiak többet költenek, a netezők pedig továbbra is tudatosabbak -derül ki a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös felméréséből.

hvg.hu Tech

2009: adathalász támadások épülnek a gazdasági válságra

A Symantec listája alapján összefoglaljuk, mik voltak az idei év legfőbb internetbiztonsági tendenciái és mire számíthatunk jövőre. Ami biztos: több lesz a spam, elkezdjük érezni a gazdasági válságot és még több malware, azaz kártékony program jelenik meg életünkben. A virtuális gépek azonban egyre biztosabbak lesznek.

MTI Plázs

Az egészségre is kihat a válság

A gazdasági válság kihat majd az egészségre is, ezért az Országos Egészségfejlesztési Intézet (OEFI) - egyéb célkitűzései mellett - arra törekszik, hogy a szakmapolitikai döntéseknél megjelenjen az egészséggel való törődés - mondta Gábor Edina főigazgató.