Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A Kommerszant című moszkvai lap a Malévnál bekövetkezett tulajdonosváltásról szólva címében kiemelte: a magyar társaságnak hatékony állami tulajdonost találtak s egyben megőrizték európai státusát.
Malév-gép a budapesti belváros felett. A régi tulaj repül, új oroszok jönnek © malev.hu |
Ismertetve a budapesti sajtóértekezleten elhangzottakat, a lap idézte Viktor Zubkovot, aki úgy vélte: az Aeroflot stratégiai partnerként képes szanálni a Malévot, s egyben bejelentette, hogy az orosz társaság Seremetyevo moszkvai repülőtérre hívja a Malévet – amely csak nemrég helyezte át moszkvai bázisát az újjáépített Domogyedovóra –, és új járatokat jelöl ki a Malévnak, nem csupán Moszkva vonatkozásában, hanem Oroszország területén más célpontok, valamint a Távol-kelet, így Kína felé.
A lap szerint Zubkov szeptember óta foglalkozott behatóan a Malév tulajdonjogának problémájával, amely a Borisz Abramovics által 2007-ben megvásárolt Malév bonyolult tulajdonosi struktúrájából ered: a Malév részvényeinek 99 százalékát kézben tartó Airbridge Zrt 49 százalékban volt Abramovics tulajdonában, további 49,5 százalékot különböző, Abramovicshoz közeli magyar struktúrák birtokoltak, és mindezek a részvények a privatizációt finanszírozó VEB banknál voltak elhelyezve.
Az Aeroflot forrásaiból – a Kommerszant értesülései szerint – a Malév magyar társtulajdonosait újakra cserélik, s ezekkel a VEB banknak meg kell állapodnia a társaság közös irányításáról.
A lap úgy tudja, hogy a kormányközi tárgyalásokkal egy időben Borisz Abramovics Budapesten aláírta a szerződést a VEB Bankkal az Airbridge Zrt 49,5 százalékának eladásáról. A befolyó pénzből azonban Abramovicsnak nem túl sok jut, mert a VEB már 20 millió eurót költött a Malévra: 8 milliót az adóhátralékok törlesztésére és 12,5 millió egyéb kérdések megoldására. Viktor Zubkovot idézve a Kommerszant azt írta: az orosz fél teljesíti vállalt kötelezettségeit, s a mostani megállapodást követően a magyar fél is teljesíti saját kötelezettségeit.
Az Aeroflotot a Kommerszant informátorai szerint a VEB irányító társaságként bérelte fel: a társaság menedzserei részt vesznek majd a Malév stratégiai fejlesztési, valamint üzleti tervének kidolgozásában, amelyeket majd a Malév igazgatótanácsa hagy jóvá. A menedzsment személyi kérdéseit eszerint a január 27-re kitűzött igazgatótanácsi ülés után döntik el. Az új vezetés előtt az a nehéz feladat áll, hogy kivezesse a Malévot a válságból. A társaság ugyanis a privatizációt követően sem érte el a nullszaldót: adósságai mintegy 150 millió dollárt tesznek ki, s 2007-ben 82 millió dolláros veszteséget termelt.
A Kommerszant Borisz Ribakot, az Infomost tanácsadó cég szakértőjét idézve azt írta, hogy az Aeroflot számára a megállapodás elsősorban politikai jellegű, és említésre méltó anyagi előnyökkel nem jár. „A Malév már néhány éve veszteséges és problémái vannak a hatékony irányítással, vagyis a feladat az Aeroflot számára inkább fejfájást jelent, amely elvonja a figyelmét a saját üzletmenet problémáitól. Arra nem kell számítani, hogy a Malévot komolyan integrálnák az Aeroflotba, már csak azért sem, mert a két társaság különböző nemzetközi szövetségekhez tartozik: a Malév a One World, az Aeroflot a SkyTeam tagja.
Oleg Pantyelejev, az Aviaport elemző szolgálat vezetője viszont úgy vélte: a Malévval az Aeroflot szert tehet egy kelet-európai hídfőállásra, amelyre már régen fájt a foga, és a megállapodás nyomán csökkenhet az Aerflot érdeklődése a CSA cseh társaság megvétele iránt.
Végül a lap emlékeztette olvasóit: a problémák abból adódnak, hogy közvetlenül a VEB nem vásárolhat több Malév-részvényt, ugyanis azok a társaságok, amelyeket az EU-n kívüli magán- vagy jogi személyek ellenőriznek, nem élvezik a Nyitott égbolt európai szerződésből fakadó előnyöket. Ezért a Malév 51 százaléka magyar tulajdonban marad.
A Vedomosztyi című üzleti lap ismertette, hogy a Malévot hogyan privatizálták 2007-ben, s azt is, hogyan mentek tönkre az Abramovics-fivérek AiRUnion szövetségének legfontosabb társaságai.
A lapnak Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója elmondta: a társaság tárgyalásokat folytat az Aeroflottal az üzleti és műszaki együttműködésről, így egyebek között a közös járatokról, egymás jegyeinek kölcsönös értékesítéséről, valamint az Aeroflot Boeing repülőgépeinek az Aeroplexnél – a Malév 100 százalékos leányánál – történő műszaki karbantartásáról. Leonov szerint anyagi támogatást az Aeroflot nem nyújt a Malévnak, amely ezt a VEB-től várja, de a vezérigazgató számokat nem tudott mondani. A VEB egy illetékese pedig erről azt mondta a lapnak: a pontos számok a jogi procedurák lebonyolítása után válnak ismertté.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.