szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Barack Obama amerikai elnök hétfőn ismerteti Washingtonban a pénzügyileg megingott autógyártók megmentését célzó újabb csomag részleteit.

Az Opel anyavállalata, a General Motors, és a Chrysler további 21,6 milliárd dollár támogatást kér az államtól a túlélés érdekében. A két nagyvállalat számára még tavaly decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az előző kormány.
    
Az újabb támogatás odaítélésének feltétele, hogy a két vállalatnak a jövő héten keddig be kell mutatnia a cégek talpra állításának a programját. 
    
Az Egyesült Államokban az év eddig eltelt időszakában 27 éves mélypontra estek vissza az autóeladások, s a jövő héten ismertetendő márciusi adatok várhatóan további romlásról szólnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Pelenkázni kell az autóipart - állami támogatás nélkül nem megy

A fogyasztói pesszimizmus, az emelkedő munkanélküliség és a gazdasági kilátásokat övező bizonytalanság visszatartja a fogyasztókat a tartós javak, így az autók vásárlásától – állapítja meg elemzésében a Concorde. A tavalyihoz hasonló, illetve azt meghaladó értékesítés csak azokban az országokban tapasztalható, ahol kormányzati ösztönző programok indultak, például Kínában (24 százalékos növekedés) Németországban (21,5 százalékos emelkedés) vagy Brazíliában (2 százalékos csökkenés).

MTI Autó

Lassan magához tér a kelet-európai autóipar

A pénzügyi és gazdasági válság visszavetette ugyan a kelet-európai autóipart, de elemzők szerint az ágazat hamarosan talpra állhat. A korábbi gyors növekedés azonban a múlté. Magyarországon Lengyelországhoz és Szlovákiához hasonlóan az idén visszaesik az autógyártás.

hvg.hu Autó

Mit köszönhetünk 2008-ban az autóiparnak?

2008-ban a károsanyag-kibocsátás csökkentése, illetve a biztonság fejlesztése volt az autógyártók legfontosabb fejlesztési szempontja. Nézzük a legújabb technikai újításokat.

MTI Gazdaság

Kiszerkesztették az amerikai "autóipar megmentőit"

Ha az ember választ keres arra, miért van bajban az amerikai autógyártás, elég egy pillantást vetnie azokra a kocsikra, amelyekkel a Detroit megmentésével megbízott felsővezetők munkába járnak: nagy többségük japán márkát vezet - írta a The Washington Post szemleírója.

MTI Gazdaság

Menthetetlen az amerikai autóipar?

Fogy a remény, hogy a kisautó-programok megmentik az amerikai autóipart, a piacnak ez a szegmense bedugult - írta a hétfői The Wall Street Journal, a gyártók azonban továbbra is reménykednek.