Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A következő fél évre vonatkozóan határozottan javult, mind a saját üzleti környezetük mind a gazdaság egészének megítélése Kelet-Európában működő külföldi cégek körében – ez derül ki Thomson Reuters OeKB kedden kiadott Közép és Kelet Európai Üzleti Környezet felméréséből.
A felmérés szerint – bár továbbra is a negatív tartományban volt – az egész régióban javult az index: az áprilisi mínusz15-ről júliusra mínusz 7-re emelkedett. A mutató pozitív volt Lengyelországban és Csehországban, nulla Oroszországban, ahol az előző felmérés során még -20 volt az index értéke. A legrosszabb értéket Magyarország és Ukrajna mutatta felmérésben.
Magyarországon az index értéke 4 ponttal -28-ra emelkedett, ezzel a lista végén szerepel, míg Ukrajna a második legrosszabb volt. Az osztrák pénzintézet, az OeKB által készített felmérés során 400 nemzetközi vállalatot kérdeztek meg.Londoni elemzők korábban úgy nyilatkoztak, hogy a költségvetési fegyelem „markánsan” javította a Magyarországgal kapcsolatos piaci hangulatot.
A Bank of America-Merrill Lynch bankcsoport londoni befektetési részlegének július végi elemzése szerint Magyarország például az OECD-térségen belül a legerősebb költségvetési pozícióban kerülhet ki a globális recesszióból, és ciklikus kiigazítással számolva jövőre akár költségvetési többlete is lehet.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.