Értékben csökkent, mennyiségben nőtt a magyar kisker forgalom

Az idei második negyedévben mennyiségében nőtt, értékében azonban csökkent a magyar kiskereskedelmi forgalom az előző év hasonló időszakához képest – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

  • MTI MTI
Értékben csökkent, mennyiségben nőtt a magyar kisker forgalom

A Nielsen szerint értéket tekintve 3,6 százalékkal nőtt a bolti forgalom Magyarországon az idei második negyedévben a múlt évi hasonló időszakhoz képest, mennyiségben azonban 1,2 százalékkal csökkent.

A piackutató által végzett felmérés szerint a huszonegy vizsgált fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban.

Míg tavaly a második negyedévben a vizsgált huszonegy ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző év hasonló periódusával szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra csökkent. Magyarországon is hasonló mértékben mérséklődött az árak emelkedésének üteme, miután a 2008 második negyedévében mért 9,1 százalékkal szemben az idei hasonló időszakban már csak 4,8 százalékkal nőttek az árak.

A vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban fejlődött leginkább a napi fogyasztási cikkek értékesítése, mivel ebben a nyolc országban mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszerek, a háztartási vegyi áru és kozmetikumok bolti eladása a második negyedévben, 2008 negyedik-hatodik hónapjához képest.

A Nielsen az elmúlt negyedévben először, tizennégy feltörekvő országban is vizsgálta a kiskereskedelem teljesítményét, amelynek alapján a forgalom a legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában bővült, mind értéket, mind mennyiséget tekintve.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek