Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Olykor megtévesztő tájékoztatást kaptak a gazdasági válságról Magyarországon az emberek, ami gátolhatta őket az önálló és felelős egzisztenciális döntések meghozatalában – áll a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) Kommunikációs Elemzések Központjának tanulmányában.
A polgárokban a biztonság hamis illúziója alakulhatott ki, és emiatt sokan megalapozatlanul vettek fel hiteleket, jelzálogot, illetve hajtottak végre pénz- és tőkepiaci tranzakciókat – állapították meg az átfogó tanulmányban, amelyben a közügyek társadalmi kommunikációjának folyamatát vizsgálták.
Mint írták, a kormány tavaly október 10-ig „bagatellizálta a pénzügyi világválság veszélyeit”, majd „száznyolcvan fokos fordulattal látványos válságkommunikációs offenzívába kezdett". Ezen kívül sok hazai véleményformáló tényező és médium nem fordított kellő figyelmet a lakosság felkészítésére.
A Fidesz a pénzügyi világválság magyarországi megjelenése után azt állította, hogy „a nemzetközi krízis nem okozója, hanem csupán leleplezője volt Magyarország államcsőd közeli helyzetének” – tették hozzá.
A BKF tanulmánya szerint a válságkezelők felelősségét súlyosbítja, hogy olyan nyilatkozatokat is tettek, amelyek gátolhatták a lakosság tisztánlátását. A szakértők emlékeztetnek rá, hogy Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök csak szeptember 26-án foglalkozott először érdemben a pénzügyi világválsággal, miközben sok bank még október elején is reklámozta hitelfelvételi konstrukcióit.
A BKF elemzése szerint a válság kommunikációjának ellentmondásosságát az is magyarázhatja, hogy a pénzügyi világválság egy politikai kommunikációs hadjárat kellős közepébe robbant be. Ebben a Fidesz azt hangoztatta, hogy a magyarországi válságért a kormány a felelős, amiért le kell mondania, a másik oldal pedig azt állította, hogy „az ország túljutott a nehezén, és ígéretes jövő küszöbén áll”.
A tanulmány kitért rá, hogy a kormány kommunikációja „az utolsó pillanatig kínosan került minden olyan témát, amely a Fidesz 'válságretorikáját' bármilyen módon legitimálhatta volna, később pedig fő erőit arra összpontosította, hogy a kabinet válságkezelésének sikerességét demonstrálja, és a Fideszt egy destruktív, hazafiatlan politikai erő pozíciójába szorítsa bele”.
A több mint 200 oldalas tanulmányt a BKF kutatói állították össze a 2008. augusztus 1. és 2009. január 1. között megjelent közszereplések és sajtótudósítások felhasználásával. A szakértők 338 kommunikációs közszereplő 925 megszólalását vizsgálták. Emellett 84 magyarországi sajtóorgánum 11 879 tudósítását dolgozták fel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.