Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Négy év alatt ötödével csökkent a közszolgálati televíziók közönségaránya – tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című tanulmányból.
Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által kiadott munka egyik adatsora szerint a 2004-es 19,1 százalékról mostanra 15 százalékra mérséklődött a Magyar Televízió és a Duna TV részesedése a képernyő előtt töltött időből.
Az egyetlen esztendő, amikor – nyolctized százalékos – növekedés mutatkozott, a 2006-os volt. Akkor a köztévéknek sikerült visszanyerniük fél százalékot a kereskedelmi adóktól, visszafordítva azok 2005-ös, ugyanekkora térnyerését. Azóta viszont ismét nőtt a kereskedelmi csatornák részesedése: 2007-re 79,7, tavalyra pedig 81,4 százalékra ment fel.
Ennél is nagyobb az előnye a kereskedelmi médiának a hirdetők számára legértékesebbnek tartott, 18 és 49 év közötti korosztályban, ahol már 2004-ben is 81,4 százalékkal vezettek; ez emelkedett - a 2006-os stagnálástól eltekintve viszonylag folyamatosan - 86,4 százalékra a tavalyi évre.
Ebben a szegmensben a tévé előtt töltött időnek már öt éve is csak a 14 százaléka jutott a közmédiumokra - ez csökkent mostanra 8,8 százalékra. Eközben körülbelül minden huszadik percüket töltötték a 18-49 évesek videózással; a teljes népességben 3,5 százalék volt az utóbbi években ez az arány.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.