Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A korábbi tervekkel ellentétben nem szűnik meg a közlekedés a balatonfenyvesi kisvasúton, a Somogyszentpál-Balatonfenyves vasútvonalon a vasárnapi menetrendváltást követően is folyamatos a személyszállítás, arra a minisztérium kiegészítő megrendelést adott le - nyilatkozta Arzt Gergely, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferense az MTI-nek.
A szóvivő közlése szerint a vonal menetrendje változatlan marad, a megrendelés a következő menetrendi évre szól. A keskeny nyomtávú vasút további hasznosítási lehetőségeit az érintett önkormányzatokkal közösen keresi a szaktárca.
Arra kérdésre, hogy mi szólt a kisvasút megszüntetése, majd megtartása mellett, a szóvivő kifejtette, az utasforgalmi adatok alapján nem lenne indokolt a további működtetése. A vonal a jellegénél, használati céljánál fogva nehézkesen illeszthető be a MÁV tevékenységébe. Ami további üzemeltetését indokolja, hogy kiváltása autóbusszal csak nagy kerülővel, jelentősen növekvő menetidővel vagy pedig egy sorompóval lezárható magánúton lenne megoldható. A vonal üzemeltetésének éves költsége a számítások szerint 104,7 millió forint - közölte Artz Gergely.
Lombár Gábor, Balatonfenyves polgármestere üdvözölte a minisztérium döntését, és a kisvasút ügyének rendezéséhez való egyre konstruktívabb hozzáállását. Mint kifejtette, a régió turisztikai attrakciójának is számító, Imremajor egyetlen közösségi közlekedését biztosító kisvasút bezárásának ötlete évek óta visszatérő szándék, a vonal hosszát már jelentősen megnyirbálták.
A kisvasút megmentésért a térség folyamatosan küzd, így régóta napirenden van az az elképzelés is, hogy az érintett önkormányzatok vagy erre alkalmas gazdasági társaság átveszi a vonal működtetését, de a MÁV eddig nem közölt ellenőrizhető adatokat arról, hogy ez mennyibe kerül - állította a polgármester, akinek tudomása szerint a MÁV-nál többféle, egymásnak ellentmondó számítás is készült a vonal üzembetartásának költségeiről.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.