Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A korábbi tervekkel ellentétben nem szűnik meg a közlekedés a balatonfenyvesi kisvasúton, a Somogyszentpál-Balatonfenyves vasútvonalon a vasárnapi menetrendváltást követően is folyamatos a személyszállítás, arra a minisztérium kiegészítő megrendelést adott le - nyilatkozta Arzt Gergely, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferense az MTI-nek.
A szóvivő közlése szerint a vonal menetrendje változatlan marad, a megrendelés a következő menetrendi évre szól. A keskeny nyomtávú vasút további hasznosítási lehetőségeit az érintett önkormányzatokkal közösen keresi a szaktárca.
Arra kérdésre, hogy mi szólt a kisvasút megszüntetése, majd megtartása mellett, a szóvivő kifejtette, az utasforgalmi adatok alapján nem lenne indokolt a további működtetése. A vonal a jellegénél, használati céljánál fogva nehézkesen illeszthető be a MÁV tevékenységébe. Ami további üzemeltetését indokolja, hogy kiváltása autóbusszal csak nagy kerülővel, jelentősen növekvő menetidővel vagy pedig egy sorompóval lezárható magánúton lenne megoldható. A vonal üzemeltetésének éves költsége a számítások szerint 104,7 millió forint - közölte Artz Gergely.
Lombár Gábor, Balatonfenyves polgármestere üdvözölte a minisztérium döntését, és a kisvasút ügyének rendezéséhez való egyre konstruktívabb hozzáállását. Mint kifejtette, a régió turisztikai attrakciójának is számító, Imremajor egyetlen közösségi közlekedését biztosító kisvasút bezárásának ötlete évek óta visszatérő szándék, a vonal hosszát már jelentősen megnyirbálták.
A kisvasút megmentésért a térség folyamatosan küzd, így régóta napirenden van az az elképzelés is, hogy az érintett önkormányzatok vagy erre alkalmas gazdasági társaság átveszi a vonal működtetését, de a MÁV eddig nem közölt ellenőrizhető adatokat arról, hogy ez mennyibe kerül - állította a polgármester, akinek tudomása szerint a MÁV-nál többféle, egymásnak ellentmondó számítás is készült a vonal üzembetartásának költségeiről.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az M100-nak 2022-ben egyszer már nekifutottak.
Vasárnap este történt a tragédia.