Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Illegálisnak minősítette a British Airways légi utaskísérőinek karácsonyra meghirdetett sztrájkját csütörtökön a londoni felsőbíróság. Így a példátlan hosszúságúra, 12 naposra tervezett munkabeszüntetést - amely csaknem egymillió utast érintett volna - nem lehet megtartani.
A legnagyobb brit légitársaság utaskísérőit képviselő Unite szakszervezet a hét elején hirdetette meg a sztrájkot december 22-étől január 2-áig - vagyis a legforgalmasabb karácsonyi-újévi utazási időszakra -, azzal az indokkal, hogy nem sikerült egyezségre jutni a cégvezetés által a súlyos anyagi helyzet miatt tervbe vett megszorítások ügyében.
A British Airways azonban jogi úton megtámadta a sztrájkdöntést, arra hivatkozva, hogy szabálytalanságokat észlelt a sztrájkról rendezett előzetes szavazásban. A BA szerint ugyanis a szakszervezet hozzávetőleg ezer olyan alkalmazottnak is kiküldött szavazólapokat, akik már kiléptek, vagy távozóban voltak a vállalattól, és ezért a szavazás törvénytelen.
A londoni felsőbíróság csütörtöki végzésében elfogadta ezt az érvelést, és ennek alapján illegálisnak mondta ki a British Airways utaskísérőinek jövő héttől tervezett sztrájkját. A Unite a döntés után kiadott nyilatkozatában "a brit demokrácia szégyenteljes napjának" minősítette a csütörtöki napot, és közölte, hogy megismétli a szavazást. Ezzel azonban már nem lehet helyreállítani az eredeti sztrájkkezdeményezés törvényességét, mert a munkabeszüntetés meghirdetése és az akció kezdete között legalább egy hétnek el kell telnie.
A British Airwayst, amely a Malévval együtt a oneworld globális légi szövetség tagja, és naponta három járatot közlekedtet a londoni Heathrow repülőtérről Budapestre, különböző előzetes becslések szerint 200-400 millió font (60-120 milliárd forint) kár érte volna, ha a légi személyzet megtarthatta volna a több mint 900 ezer utast érintő sztrájkot. A sztrájk idején egyebek mellett összesen 36 budapesti, 175 New York-i, 150 sydneyi, 230 párizsi járat maradt volna el.
A British Airways vezetése drasztikus takarékossági programba kezdett, miután eddigi legrosszabb üzleti félévét zárta szeptemberben: adófizetés előtti vesztesége 292 millió font (87 milliárd forint) volt, vagyis a társaság percenként több mint ezer font veszteséggel működött. Elemzők különösen azt tartják riasztónak, hogy a hagyományosan igen erős időszaknak számító nyári utazási szezonban keletkezett a súlyos veszteség zöme.
A British Airways elsősorban a prémiumosztályok forgalmának meredek visszaesését szenvedi meg. Egyik legfőbb bevételi forrása ugyanis a bőség éveiben a londoni City első, illetve üzleti osztályon repülő bankárainak utaztatása volt, főleg az észak-amerikai járatokon. A súlyos pénzügyi válság és a tömeges citybeli elbocsátások nyomán azonban ez az utascsoport szinte eltűnt. A BA vezérigazgatója, Willie Walsh nemrégiben kijelentette, hogy a cég "a túlélésért küzd". A BA a jelenlegi pénzügyi év végéig összesen 4900 fős - 12,7 százalékos - leépítést tervez.
Az utaskísérőket érintő intézkedések között szerepel a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámcsökkentése járatonként egy fővel - 15-ről 14-re -, valamint a bérek befagyasztása két évre. A BA arra hivatkozik, hogy utaskísérői sokkal nagyvonalúbb juttatásokban részesülnek, mint a versenytársaknál dolgozók. A British Airways légi kiszolgáló személyzetének éves átlagos alapfizetése fejenként 30 ezer font (csaknem tízmillió forint). Ez több mint a kétszerese a legnagyobb riválisnál, a Virgin Atlantic légitársaságnál honos éves utaskísérői alapfizetésnek. A szakszervezet szerint azonban a BA munkaszerződéseket érintő módosításokat akar rákényszeríteni az utaskísérői állományra, előzetes konzultáció nélkül.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.