szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hatszor többet ér tíz font a magyar vasúton, mint a briten – legalábbis az ennyiért megtehető távolság alapján.

A The Sun – a legnagyobb brit bulvárlap – átfogó felmérése azt hozta ki, hogy a brit vasúti jegyárak a legmagasabbak Európában. A lap azt vizsgálta, hogy tíz fontért (valamivel több mint háromezer forintért) mennyit lehet utazni egyes országok vasúthálózatán.

Az összehasonlítás eredménye szerint ennyiért Londonból a brit főváros nyugati határában fekvő ősi királyi rezidenciáig, Windsorig lehet eljutni vonattal; ez 23,8 mérföld, vagyis nem egészen 39 kilométer.

Németországban tíz fontnak megfelelő összegért már 57 kilométert, Franciaországban 100 kilométert, Olaszországban majdnem 150 kilométert, Portugáliában 172 kilométert lehet vonatozni.

Kelet-Európa azonban még ennél is sokkal jobb jegyár-távolság arányt kínál. A The Sun felmérése szerint Bulgáriában egy tízfontos vonatjeggyel csaknem 630 kilométert lehet megtenni - ez a London és Skócia déli része közötti távolság.     Csehországban 210, Magyarországon 227, Lengyelországban pedig 320 kilométer vonatozható tíz fontnak megfelelő összegért.

Az összehasonlítás kissé torzít, hiszen 10 font Kelet-Európában eleve is jóval többet ér, mint Nagy-Britanniában, összefüggésben azzal, hogy a brit bruttó átlagkereset utolsó adat szerint havonta több mint 670 ezer forintnak felel meg, míg például a magyar bruttó átlagkereset a tavalyi első tizenegy hónapban csak majdnem 198 ezer forint volt havonta, ezért az általános árszínvonal is eltérő.

Ettől függetlenül Nagy-Britanniában méltán folyamatos botrányok tárgya az utóbbi három évtizedben teljesen privatizált vasúti szolgáltatás, amely rendkívül drága, viszont gyakran teljesen megbízhatatlan és az állandó zsúfoltság miatt igen kényelmetlen.

A sajtó nemrég hangos volt attól a hírtől, hogy felbukkant az első, ezer fontot meghaladó belföldi viteldíj a kínálatban; ennyiért lehet eljutni a délnyugat-angliai Cornwall grófságból az északi Skóciába, ha az utas nem foglalja le jó előre menetjegyét.

A brit lapok annak idején nem mulasztották el kiemelni, hogy ennél olcsóbban körbe lehet repülni akár az egész világot, és ez az ezer fontért kínált út repülővel száz fontnál kevesebből megjárható.

A Daily Mirror néhány héttel ezelőtti beszámolója szerint a brit vasúthálózat fenntartásáért felelős vállalat, a Network Rail alkalmazottai sem utazhattak vonattal egy szakmai konferenciára, mert túl drága lett volna a vonatjegy.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Világ

Hétfőn sem közlekednek a Eurostar vonatok

Hétfőn sem közlekednek a Nagy-Britanniát Franciaországgal és Belgiummal összekötő Eurostar szuperexpresszek, amelyek sorozatos műszaki hibái miatt a hétvégén ezrek rekedtek hosszú órákra a Csatorna-alagútban.

MTI Itthon

Késnek a vonatok a havazás miatt

A havazás miatt az ország több területén 10-15 percet késnek a vonatok, nagyobb fennakadást azonban még nem okozott az időjárás, a váltókat folyamatosan tisztítják a készenléti szolgálatban lévők - tájékoztatott a MÁV vasárnap délelőtt.

hvg.hu Itthon

Kettétört a hideg miatt a vasúti sín Budapest és Miskolc között

Síntörés miatt 20-25 percet késnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon, a hibát délre állítják helyre - közölte a Mávinform sajtóügyeletese szerdán. Időközben megindult a közlekedés Hegyeshalom irányába, ahol korábban felsővezeték-szakadás miatt nem jártak a szerelvények.

hvg.hu Világ

A Csatorna-alagútban rekedt három Eurostar vonat

Ezrek töltötték a szombatra virradó éjszakát a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban, miután egyszerre több, Anglia felé tartó Eurostar szuperexpressz elromlott az időjárás miatt. A vasúti forgalmat meghatározatlan időre leállították a Csatorna-alagútban.

hvg.hu Gazdaság

Cseh és szlovák cég konzorciuma építheti a Kelenföld-Tárnok vasútvonalat

A cseh Subterra a.s. és a szlovák Doprastav a.s. S-D konzorciuma nyerte el a Budapest Kelenföld és Tárnok közti vasútvonal átépítését, amely magában foglalja a Kelenföldi pályaudvar átépítését, valamint a 4-es metróval történő összekapcsolását is. A vállalási ár 26,9 milliárd forint – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.