szerző:
MTI

Hatszor többet ér tíz font a magyar vasúton, mint a briten – legalábbis az ennyiért megtehető távolság alapján.

A The Sun – a legnagyobb brit bulvárlap – átfogó felmérése azt hozta ki, hogy a brit vasúti jegyárak a legmagasabbak Európában. A lap azt vizsgálta, hogy tíz fontért (valamivel több mint háromezer forintért) mennyit lehet utazni egyes országok vasúthálózatán.

Az összehasonlítás eredménye szerint ennyiért Londonból a brit főváros nyugati határában fekvő ősi királyi rezidenciáig, Windsorig lehet eljutni vonattal; ez 23,8 mérföld, vagyis nem egészen 39 kilométer.

Németországban tíz fontnak megfelelő összegért már 57 kilométert, Franciaországban 100 kilométert, Olaszországban majdnem 150 kilométert, Portugáliában 172 kilométert lehet vonatozni.

Kelet-Európa azonban még ennél is sokkal jobb jegyár-távolság arányt kínál. A The Sun felmérése szerint Bulgáriában egy tízfontos vonatjeggyel csaknem 630 kilométert lehet megtenni - ez a London és Skócia déli része közötti távolság.     Csehországban 210, Magyarországon 227, Lengyelországban pedig 320 kilométer vonatozható tíz fontnak megfelelő összegért.

Az összehasonlítás kissé torzít, hiszen 10 font Kelet-Európában eleve is jóval többet ér, mint Nagy-Britanniában, összefüggésben azzal, hogy a brit bruttó átlagkereset utolsó adat szerint havonta több mint 670 ezer forintnak felel meg, míg például a magyar bruttó átlagkereset a tavalyi első tizenegy hónapban csak majdnem 198 ezer forint volt havonta, ezért az általános árszínvonal is eltérő.

Ettől függetlenül Nagy-Britanniában méltán folyamatos botrányok tárgya az utóbbi három évtizedben teljesen privatizált vasúti szolgáltatás, amely rendkívül drága, viszont gyakran teljesen megbízhatatlan és az állandó zsúfoltság miatt igen kényelmetlen.

A sajtó nemrég hangos volt attól a hírtől, hogy felbukkant az első, ezer fontot meghaladó belföldi viteldíj a kínálatban; ennyiért lehet eljutni a délnyugat-angliai Cornwall grófságból az északi Skóciába, ha az utas nem foglalja le jó előre menetjegyét.

A brit lapok annak idején nem mulasztották el kiemelni, hogy ennél olcsóbban körbe lehet repülni akár az egész világot, és ez az ezer fontért kínált út repülővel száz fontnál kevesebből megjárható.

A Daily Mirror néhány héttel ezelőtti beszámolója szerint a brit vasúthálózat fenntartásáért felelős vállalat, a Network Rail alkalmazottai sem utazhattak vonattal egy szakmai konferenciára, mert túl drága lett volna a vonatjegy.

 

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Világ

Hétfőn sem közlekednek a Eurostar vonatok

Hétfőn sem közlekednek a Nagy-Britanniát Franciaországgal és Belgiummal összekötő Eurostar szuperexpresszek, amelyek sorozatos műszaki hibái miatt a hétvégén ezrek rekedtek hosszú órákra a Csatorna-alagútban.

MTI Itthon

Késnek a vonatok a havazás miatt

A havazás miatt az ország több területén 10-15 percet késnek a vonatok, nagyobb fennakadást azonban még nem okozott az időjárás, a váltókat folyamatosan tisztítják a készenléti szolgálatban lévők - tájékoztatott a MÁV vasárnap délelőtt.

hvg.hu Itthon

Kettétört a hideg miatt a vasúti sín Budapest és Miskolc között

Síntörés miatt 20-25 percet késnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon, a hibát délre állítják helyre - közölte a Mávinform sajtóügyeletese szerdán. Időközben megindult a közlekedés Hegyeshalom irányába, ahol korábban felsővezeték-szakadás miatt nem jártak a szerelvények.

hvg.hu Világ

A Csatorna-alagútban rekedt három Eurostar vonat

Ezrek töltötték a szombatra virradó éjszakát a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban, miután egyszerre több, Anglia felé tartó Eurostar szuperexpressz elromlott az időjárás miatt. A vasúti forgalmat meghatározatlan időre leállították a Csatorna-alagútban.

hvg.hu Gazdaság

Cseh és szlovák cég konzorciuma építheti a Kelenföld-Tárnok vasútvonalat

A cseh Subterra a.s. és a szlovák Doprastav a.s. S-D konzorciuma nyerte el a Budapest Kelenföld és Tárnok közti vasútvonal átépítését, amely magában foglalja a Kelenföldi pályaudvar átépítését, valamint a 4-es metróval történő összekapcsolását is. A vállalási ár 26,9 milliárd forint – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Megint felbukkant egy furcsa független jelölt Miskolcon

Megint felbukkant egy furcsa független jelölt Miskolcon

Egy kutya brutális megölése miatt ítéltek börtönre egy magyar párt Angliában

Egy kutya brutális megölése miatt ítéltek börtönre egy magyar párt Angliában

Jó előre csalást kiáltottak az önkormányzati választások elé – feleslegesen

Jó előre csalást kiáltottak az önkormányzati választások elé – feleslegesen

Michael Madsen pár napra rács mögé kerül ittas vezetés miatt

Michael Madsen pár napra rács mögé kerül ittas vezetés miatt

Tízezreket kaphatnak vissza a Raiffeisen ügyfelei a napokban

Tízezreket kaphatnak vissza a Raiffeisen ügyfelei a napokban

Felhős lesz a hosszú hétvége

Felhős lesz a hosszú hétvége