Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az autóipari eladások várhatóan már idén elmozdulnak a holtpontról, így a tavalyi nagyon gyenge év után megkezdődhet a szektor fellendülése – közölte a PricewaterhouseCoopers (PwC).
A tanácsadó vállalat szerint a világ autóiparának több mint százéves történelmében 2009 volt az egyik legnehezebb év. Európában jelentős gyártási kapacitás maradt kihasználatlanul. Szakértők szerint az Európai Unió országaiban mintegy 6,5 millió autóval tudtak volna többet gyártani tavaly, ha kihasználják a teljes kapacitást.
A PwC szakértői szerint a személyautók iránti kereslet 2010-ben az Európai Unióban 13,6 millió darabra csökkenhet a tavalyi 14,5 millióról, elsősorban a német és az olasz autópiacon tapasztalt jelentős keresletcsökkenés miatt. A német kereslet várhatóan 810 ezerrel, míg az olasz 165 ezerrel csökken majd az idén, bíztató lehet azonban, hogy a roncsautó-programokból kimaradó EU országok piacai is növekedésnek indultak és – az elmúlt két év visszaesése után – emelkedik a kishaszon gépjárművek iránti kereslet is.
A múlt évben Közép- és Kelet-Európa gyártási teljesítménye becslések szerint 48 százalékkal esett vissza 2008-hoz képest, azonban idén az eladási mutatók várhatóan javulni fognak. A főbb európai piacok kilábalása a válságból szintén pozitív tendencia az autóexportőr országoknak. Idén az uniós kishaszon gépjárművek piaca is magához tér majd valamennyire és ez a trend pozitívan hat az Európai Unióba exportáló kelet-európai autógyárakra is.
A PwC szerint idén a globális autóipar minden szereplője arra koncentrál majd, hogy meghatározó tudjon maradni az állandóan változó üzleti környezetben. Kérdés azonban, hogy az adott vállalat tud-e újat mutatni technológiai portfoliójával, illetve tud-e terjeszkedni a régiójában. A PwC elemzése szerint csak kevés vállalat tud majd megújulni, ezért a jövőben várhatóan megnő majd a vállalatfelvásárlások és egyesülések száma.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.