szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az autóipari eladások várhatóan már idén elmozdulnak a holtpontról, így a tavalyi nagyon gyenge év után megkezdődhet a szektor fellendülése – közölte a PricewaterhouseCoopers (PwC).

A tanácsadó vállalat szerint a világ autóiparának több mint százéves történelmében 2009 volt az egyik legnehezebb év. Európában jelentős gyártási kapacitás maradt kihasználatlanul. Szakértők szerint az Európai Unió országaiban mintegy 6,5 millió autóval  tudtak volna többet gyártani tavaly, ha kihasználják a teljes kapacitást.

A PwC szakértői szerint a személyautók iránti kereslet 2010-ben az Európai Unióban 13,6 millió darabra csökkenhet a tavalyi 14,5 millióról, elsősorban a német és az olasz autópiacon tapasztalt jelentős keresletcsökkenés miatt. A német kereslet várhatóan 810 ezerrel, míg az olasz 165 ezerrel csökken majd az idén, bíztató lehet azonban, hogy a roncsautó-programokból kimaradó EU országok piacai is növekedésnek indultak és – az elmúlt két év visszaesése után – emelkedik a kishaszon gépjárművek iránti kereslet is.

A múlt évben Közép- és Kelet-Európa gyártási teljesítménye becslések szerint 48 százalékkal esett vissza 2008-hoz képest, azonban idén az eladási mutatók várhatóan javulni fognak. A főbb európai piacok kilábalása a válságból szintén pozitív tendencia az autóexportőr országoknak. Idén az uniós kishaszon gépjárművek piaca is magához tér majd valamennyire és ez a trend pozitívan hat az Európai Unióba exportáló kelet-európai autógyárakra is.

A PwC szerint idén a globális autóipar minden szereplője arra koncentrál majd, hogy meghatározó tudjon maradni az állandóan változó üzleti környezetben. Kérdés azonban, hogy az adott vállalat tud-e újat mutatni technológiai portfoliójával, illetve tud-e terjeszkedni a régiójában. A PwC elemzése szerint csak kevés vállalat tud majd megújulni, ezért a jövőben várhatóan megnő majd a vállalatfelvásárlások és egyesülések száma.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Adóváltozások: a PwC szerint sok még a technikai kérdőjel

A 2009. és 2010. évi adóváltozások üzenete az adókerülés visszaszorítáa, a munkát terhelő adók csökkentése mellett a forgalmi és vagyoni típusú adók növelése, de még sok a technikai kérdőjel - így összegezte a készülő törvényeket a keddi sajtóbeszélgetésen Erdős Gabriella, a PricewaterhouseCoopers (PwC) cégtársa.

hvg.hu Gazdaság

A General Motors a Spykernek adja el a Saabot

A General Motors (GM) 400 millió euróért, amiből 74 millió euró készpénz, a holland Spyker Cars NV luxussportkocsi-gyártó vállalatnak adja el a svéd Saabot - jelentette be John Smith, a GM alelnöke kedden.

hvg.hu Gazdaság

PwC: sokkoló mértéket öltött Magyarországon a korrupció

A korrupció a leggyakoribb visszaélésfajta a magyar üzleti életben, 81 százalékos előfordulási aránya jócskán meghaladja a közép-európai és a világátlagot is - olvasható a PricewaterhouseCoopers (PwC) csütörtökön publikált felmérésében.

MTI Gazdaság

Orral a szakadékba: lesújtó a helyzet az autópiacon

Bár Európa legtöbb országában januárban már a második hónapja több új autót értékesítettek, mint egy évvel korábban, Magyarországon nemcsak hogy csökkentek az eladások, de a visszaesés mértéke is a legnagyobb, több mint 50 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legutóbbi adataiból.