szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csekély mértékben emelkedett 2009-ben a magán-nyugdíjpénztári tagok aránya a nyugdíjbiztosítottak körében – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán a legfrissebb "Biztosításpiaci Adatszolgáltatás" című tanulmánya alapján.

Tájékoztatásuk szerint 2009-ben a 15-69 éves korosztály aktív (azaz nem nyugdíjas és nem nappali tagozatos diák) tagjainak 45 százaléka tagja valamely magán-nyugdíjpénztárnak, míg 42 százalékuk az állami nyugdíjat választotta. Egy évvel korábban, 2008-ban 44 százalékuk volt magán-nyugdíjpénztári és 43 százalékuk állami nyugdíjpénztári tag. Az arányok változása ellenére a magán-nyugdíjpénztári tagok száma még mindig alig haladja meg az állami nyugdíjellátásra számítókét.

Tavaly az állami nyugdíjat választók 12 százaléka gondoskodott a jövőjéről kiegészítő önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal, míg ez az arány 23 százalék a magánnyugdíjpénztár-tagok körében.

A GfK Hungária közleményében megjegyzi, hogy a 2008-as volt az első olyan év, amikor meghaladta a magánpénztárakat választók száma az állami nyugdíjat választókét. A 2007-es felmérésben még 44-39 százalékos arányban az állami nyugdíjat választók voltak többségben.

A közlemény szerint leginkább az életkortól függ az, hogy valaki a magán vagy az állami nyugdíjat választja. A 29 év alatti biztosítottak körében 66 százalékos a magán-nyugdíjpénztárak szolgáltatásait igénybe vevők aránya, ezzel szemben a még aktív 50 év felettiek között ez az arány csak 27 százalék.

A felmérés szerint a kiegészítő biztosítások kapcsán óriási különbségek figyelhetők meg az egyes társadalmi csoportok között. Míg például a felsőfokú végzettségűek 25 százaléka rendelkezik önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal, addig az alapfokú végzettségűek körében ez a szám csak 6 százalék.

Ugyanez a tendencia figyelhető meg a jövedelmeket vizsgálva is: a 200.000 forint feletti jövedelemmel rendelkező háztartásban élők 19 százaléka önkéntes nyugdíjpénztári tag, a 100.000 forint alatti jövedelmű háztartásban élők esetében pedig ez a szám 9 százalék - közölte Gfk Hungária.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Pöttyös Túró Rudi a legerősebb hazai márka

A "piros pöttyös" Magyarország legerősebb márkája, a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített lista második helyén a Coca-Cola, a harmadikon pedig a Danone szerepelt.

hvg.hu Gazdaság

GfK: a vásárlók egyre tudatosabban keresik az akciókat

A magyar háztartások a válság hatására egyre inkább figyelnek az akciókra és a promóciókra vásárlásaik során, a legtudatosabban az alapvető élelmiszereket keresik az üzletek polcain – olvasható a GfK Hungária „Shopping Monitor” című legfrissebb tanulmányában.

MTI / hvg.hu Plázs

Tunyul a magyar: jelentősen visszaesett a sportolásra fordított idő

A 15 éves és idősebb lakosság körében 1999 és 2009 között 56-ról 69 százalékra emelkedett azok aránya, akik semmilyen említésre méltó sporttevékenységben nem vesznek részt. Ezzel párhuzamosan 25-ről 16 százalékra csökkent a többé-kevésbé rendszeresen, legalább havonta többször sportolók részaránya – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet nemzetközi kutatási eredményeiből.

MTI Gazdaság

GfK: egyre kevesebb magyar cég vesz fel banki hitelt

Továbbra is a bankhitel számít a legfőbb vállalati finanszírozási formának, ám 2009-ben a megelőző évhez képest 70 százalékról 64 százalékra csökkent a belföldi pénzintézettől felvett banki hitelek aránya a finanszírozásban – derül ki a GfK Hungária piackutató legfrissebb felméréséből.