Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A vasúti árufuvarozás teljesítménye 2009-ben 42,411 millió árutonnát és 7,735 millió árutonna-kilométert tett ki, ami jelentős csökkenés az előző évhez képest.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) piaci jelentése szerint a vasúti árufuvarozásban az árutonnában mért szállítási volumen 17,7 százalékkal, az árutonna-kilométerben kimutatott teljesítmény 21,7 százalékkal volt kevesebb 2009-ben, mint a megelőző évben.
A visszaesés továbbra is a nemzetközi vasúti fuvarozásban jelentkezett erőteljesebben, ahol 2008-hoz képest a továbbított áru tömege 25,7 százalékkal 29,962 millió árutonnára, a teljesítmény 24,6 százalékkal 6,41 milliárd árutonna-kilométerre esett vissza tavaly.
A belföldi forgalomban vasúton szállított áru tömege 11,2 százalékkal 12,450 millió árutonnára nőtt, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény ugyanakkor 3,4 százalékkal csökkent, a belföldi forgalomban a vasút 1,327 milliárd árutonna-kilométert teljesített.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság összesítése szerint az országos működési engedéllyel rendelkező árufuvarozó vasúti társaságok árbevétele - cégek előzetes adatai alapján - 2009-ben 83,693 milliárd forintot tett ki. Ez 20,486 milliárd forinttal, 19,7 százalékkal kevesebb a 2008. évinél.
Az NKH szerint a gazdasági válság egyértelműen éreztette a hatását a vasúti szektor árbevételében, a vasúti társaságok jövedelmezőségével kapcsolatos végleges adatok azonban majd csak az éves beszámolók elkészültével fognak rendelkezésre állni – olvasható a piaci jelentésben.
A vasúti árufuvarozás részesedése az egész szállítási ágazaton belül tovább csökkent, árutonnában mérve a 2008. évi 15 százalékról 14 százalékra, árutonna-kilométerben kifejezve 18,4 százalékról 15,4 százalékra mérséklődött.
Az NKH vasúti igazgatósági főosztályának becslése szerint 2010-ben a vasúti árufuvarozás teljesítménye a jelenlegi szinten stabilizálódhat. A válság utáni növekedésből várhatóan a közúti fuvarozás fog elsőként profitálni, így a vasúti árufuvarozás részesedése az összteljesítményeken belül előreláthatólag tovább fog csökkenni.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az országban elsőként Mezőkeresztes kizárta a lakosokat az elővásárlási jogból, azzal kizárólag az önkormányzat élhet. A célok között a lakhatási programok indítása és a spekulatív lakásvásárlás visszaszorítása is szerepel az egyébként csökkenő lélekszámú településen.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.