EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Dubaj a világgazdasági válság idején sem tágít „magasabbra-gyorsabban-messzebbre” stratégiájától: a súlyosan eladósodott emirátusban megnyílt és megkezdte a menetrendszerű járatok kiszolgálását az új Al Maktum repülőtér.
A légikikötő 2017-re, mire az összes terminál és mind az öt kifutópálya elkészül, a világ legnagyobb repülőtere lesz. Az üzemkezdet azonban ennél lényegesen szerényebb keretek között zajlott le. A repteret eddig mindössze 12 cargo társaság vette fel célállomásai sorába. Az Al Maktum 40 kilométerre fekszik Dubaj régi repterétől.
Amennyiben a kivitelezési tervet az állami vállalatok magas adósságai ellenére is az eredeti elképzeléseknek megfelelően valósítják meg, a reptér éves forgalmi kapacitása 160 millió utas és 12 millió tonna teheráru lesz. Összehasonlításképpen a legnagyobb német reptér, a frankfurti teherforgalmi kapacitása évi 1,8 millió tonna.
Befektetők továbbra sincsenek valami nagy bizalommal a dubaji ingatlanpiac iránt, az emirátus logisztikai központként játszott szerepével szemben azonban lényegesen pozitívabb álláspontot képviselnek.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.