Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Dubaj a világgazdasági válság idején sem tágít „magasabbra-gyorsabban-messzebbre” stratégiájától: a súlyosan eladósodott emirátusban megnyílt és megkezdte a menetrendszerű járatok kiszolgálását az új Al Maktum repülőtér.
A légikikötő 2017-re, mire az összes terminál és mind az öt kifutópálya elkészül, a világ legnagyobb repülőtere lesz. Az üzemkezdet azonban ennél lényegesen szerényebb keretek között zajlott le. A repteret eddig mindössze 12 cargo társaság vette fel célállomásai sorába. Az Al Maktum 40 kilométerre fekszik Dubaj régi repterétől.
Amennyiben a kivitelezési tervet az állami vállalatok magas adósságai ellenére is az eredeti elképzeléseknek megfelelően valósítják meg, a reptér éves forgalmi kapacitása 160 millió utas és 12 millió tonna teheráru lesz. Összehasonlításképpen a legnagyobb német reptér, a frankfurti teherforgalmi kapacitása évi 1,8 millió tonna.
Befektetők továbbra sincsenek valami nagy bizalommal a dubaji ingatlanpiac iránt, az emirátus logisztikai központként játszott szerepével szemben azonban lényegesen pozitívabb álláspontot képviselnek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.
Itt az ideje eldönteni, mi a fontosabb politikai szinten is: a sportsiker vagy a gyermekek biztonsága?