Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az Európai Unióban (EU) lelassult a lakossági kiadások növekedése a harmadik negyedévben, az unió közel félmilliárd lakója csupán 1,2 százalékkal költött többet az egy évvel korábbinál a Visa Europe felmérése szerint.
A kártyatársaság csütörtöki közleményében azt írta, hogy a lakossági fogyasztás alakulása a gazdasági helyzetet tükrözi: a legnagyobb bajokkal küszködő tagállamokban, főként Írországban és Görögországban kevesebb pénzt költött el a lakosság, mint egy évvel korábban, javult viszont a fogyasztási kedv az unió legnagyobb tagjainál - főként Franciaországban és Nagy-Britanniában -, és a viszonylag lendületesen növekedő keleti tagállamokban, elsősorban Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban.
Ugyanakkor a huszonheteket együttvéve a harmadik negyedévben regisztrálták a legszerényebb bővülést; a lakossági költés éves szintű növekedése az év első három hónapjában mért 2,6 százalékról és a második negyedévi 1,9 százalékról lassult 1,2 százalékra.
A Markit piackutató vállalattal közösen végzett felmérés szerint a lakossági fogyasztás csekély mértékben járult hozzá az unió bruttó hazai termékének (GDP) harmadik negyedévi növekedéséhez, ami számos egyéb tényező mellett arra utal, hogy törékeny a gazdasági fellendülés. Az egyre nagyobb munkanélküliséggel és a várható kormányzati megszorításokkal együtt a legjobb esetben is csak szerény GDP-növekedés várható a következő hónapokban.
A felmérés szerint a harmadik negyedévben az EU-ban forgalomban lévő 227 millió Visa bankkártyával 242 milliárd euró értékben bonyolítottak le tranzakciókat, ami 19,6 százalékos növekedés az előző évihez képest. A kártyabirtokosok egy-egy tranzakció során átlagosan 50,8 eurót költöttek, ami kismértékű csökkentés az előző évi 51 eurós átlaghoz képes.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.