Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A munkabeszüntetés a Pannon, a Kapos és a Gemenc Volán Zrt.-t érinti.
Egynapos sztrájkot hirdet több autóbusz-közlekedési szakszervezet március 31-re üzemkezdettől üzemzárásig az elégséges szolgáltatás biztosításával Baranya, Somogy és Tolna megyében, a munkabeszüntetés érinti a Pannon, a Kapos és a Gemenc Volán Zrt.-t.
Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetségének (AKSZSZ) hétfői közleménye szerint a szakszervezetek a munkáltatókkal március 2-án kezdik a megismételt egyeztető tárgyalásokat, ahol hivatalosan is bejelentik a három megyét és a három társaságot érintő egynapos sztrájkot.
Az AKSZSZ úgy döntött hétfői rendkívüli elnökségi ülésén, kiáll az eddigiekben megfogalmazott bérkövetelése mellett, nem áll el attól, hogy a munkáltatók elutasító magatartása miatt sztrájkkal, sztrájkokkal kényszerítse ki a 6 százaléknak megfelelő 11.700 forintos havi béremelést - olvasható a közleményben.
A szakszervezetek jelenleg már úgy ítélik meg, hogy a Volán társaságoknál a sztrájk ideje alatt az elégséges szolgáltatás mértéke nem haladhatja meg a szolgáltatás - közösségi közlekedés - 30 százalékát, illetve az átlagban foglalkoztatott munkavállalók nem több mint a 20 százalékát érintheti.
Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége nem érti, hogy a MNV Zrt. mint tulajdonos miért nem vet véget a jelenlegi patt helyzetnek, annak tudatában, hogy a kormányzat egyértelműen kinyilatkoztatta, hogy az OÉT bérmegállapodás ajánlását az állami cégeknél is végre kell hajtani.
Az AKSZSZ szerint a szakszervezetek annak érdekében, hogy a jogszabályi előírások sérelme nélkül eredményes munkabeszüntetéssel kényszerítsék ki a munkáltatókkal szemben az OÉT bérajánlásában foglalt 6 százalékos bérfejlesztést, megismételt eljárásban folytatják le a munkáltatókkal a sztrájk előtti kötelező hét napos egyeztető tárgyalást.
A közlemény szerint az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetségének tagszervezetei, az Autóbuszközlekedésben és Személyszállításban Dolgozók Uniója Baranya Megyei Független Szakszervezete, a "DÁM" Autóbuszvezetők Független Szakszervezete és a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet az elnökségi ülésen értékelte a Fővárosi Munkaügyi Bíróság február 22-én meghozott végzését, amelyben a szakszervezetek kérelmét érdemi tárgyalás nélkül elutasította.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.