Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Óriásit estek bizonyos cégek a japán tőzsdén, miután egyre rosszabb hírek érkeztek az ország földrengés sújtotta atomerőműveiről, illetve a cunami által elpusztított ipari bázisokról.
A katasztrófa a nagy autógyárakat is nehéz helyzetbe hozta. Számos beszállítójuk működött ugyanis a cunamitól elárasztott területen, ami fontos autóipari bázisnak számított eddig.
A világ legnagyobb autógyártójának, a Toyotának a részvényei 11 százalékot estek, a Honda 7,4 százalékot veszített, a Nissan 10,2 százalékot zuhant a tőzsdén. A Mitsubishi Motors 14,4 százalékkal ért kevesebbet a tokiói tőzsdén
A nehézipari Mitsubishi Heavy Industries 19 százalékot zuhant, a Kobe Steel acélgyártó 17 százalékot esett a tőzsdén, a Hitachi 8,5 százalékot bukott. A Cosmo Oil, amelynek olajfinomítója gyulladt ki a környéken, 18 százalékot esett.
Az atomerőművi berendezéseket is gyártó Toshiba papírjaival az eladási nyomás miatt nem is kereskedtek a hírek szerint kedden, de ha engedték volna a kereskedést, legalább 20 százalékkal zuhantak volna a cég részvényei a források szerint.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az amerikai elnök Nobel-békedíjra pályázik.
A digitális közigazgatás továbbra sem állt helyre.