Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Népszabadság keddi számában azt írja: a MÁV Gépészeti Zrt., vasúti járműjavító munkáját pénz helyett az általa részben felújított autószállító vagonokkal fizették ki.é
A 35 személygépkocsit szállító vagon teljes felújításáról a Népszabadság értesülései szerint a MÁV Gépészet még 2008 decemberében állapodott meg a Dunavagon Kft.-vel. A szerződés aláírásakor nagy volt az öröm, mert az első önálló üzleti évét záró járműjavító eleget tett tulajdonosa elvárásának: átlépte a magyar vasútvállalat "határait" és külső megrendelést szerzett.
Az első problémákkal a járműjavító 2009-ben szembesült: az autósdzállító felújítása ugyan a terv szerint haladt, a Dunavagon nem teljesítette vállalásait. Eleinte még csak a járművek egyes fontos részegységeinek számító alkatrészek szállításával maradt adós, de később a megrendelő jelezte, hogy fizetni sem tud. A MÁV Gépészet a vagonok felújítását leállította és kérte a már elvégzett munkákról kiállított, összesen 100 millió forintnyi számla rendezését. A 3 millió forint tőkével jegyzett Dunavagon azonban nem fizetett: a MÁV Gépészeti Zrt. az általa felújított vagonok 100 millió forintos ellenértéke helyett magát a kerék nélküli vagonokat kapta meg a ciprusi tulajdonba került cégtől.
Már csak azt kell kivárni, amíg feladatot találnak számukra, addig nemcsak a speciális járművek állnak, de az "offshore buli" a járműjavító mintegy százmillió forintját is leköti - írja a Népszabadság. A vasutasok szerint a sajátos ügylet nem okozott kárt, és az átvett kocsik még bevételt is hozhatnak, ha el tudják adni a kocsik szállítási kapacitását.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.