Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Népszabadság keddi számában azt írja: a MÁV Gépészeti Zrt., vasúti járműjavító munkáját pénz helyett az általa részben felújított autószállító vagonokkal fizették ki.é
A 35 személygépkocsit szállító vagon teljes felújításáról a Népszabadság értesülései szerint a MÁV Gépészet még 2008 decemberében állapodott meg a Dunavagon Kft.-vel. A szerződés aláírásakor nagy volt az öröm, mert az első önálló üzleti évét záró járműjavító eleget tett tulajdonosa elvárásának: átlépte a magyar vasútvállalat "határait" és külső megrendelést szerzett.
Az első problémákkal a járműjavító 2009-ben szembesült: az autósdzállító felújítása ugyan a terv szerint haladt, a Dunavagon nem teljesítette vállalásait. Eleinte még csak a járművek egyes fontos részegységeinek számító alkatrészek szállításával maradt adós, de később a megrendelő jelezte, hogy fizetni sem tud. A MÁV Gépészet a vagonok felújítását leállította és kérte a már elvégzett munkákról kiállított, összesen 100 millió forintnyi számla rendezését. A 3 millió forint tőkével jegyzett Dunavagon azonban nem fizetett: a MÁV Gépészeti Zrt. az általa felújított vagonok 100 millió forintos ellenértéke helyett magát a kerék nélküli vagonokat kapta meg a ciprusi tulajdonba került cégtől.
Már csak azt kell kivárni, amíg feladatot találnak számukra, addig nemcsak a speciális járművek állnak, de az "offshore buli" a járműjavító mintegy százmillió forintját is leköti - írja a Népszabadság. A vasutasok szerint a sajátos ügylet nem okozott kárt, és az átvett kocsik még bevételt is hozhatnak, ha el tudják adni a kocsik szállítási kapacitását.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.