Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) szerdán lehívta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót, az erről szóló értesítés rendelkezése alapján az Airport Hungary Tanácsadó Kft. az értesítés átvételétől számított 30 napon belül fizeti meg a részvénycsomag ellenértékét. A privatizációt a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) elutasítja.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye szerint a Budapest Airport állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése nem a 2005-ös részvény adásvételi megállapodás módosításával, hanem a részvényesek között szintén 2005-ben kötött (és 2007-ben módosított) úgynevezett részvényesi megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történik. Az MNV Zrt. ezen megállapodás rendelkezései szerint 2011. június 18-i jogvesztő határidővel élhetett az eladási opció lehívási jogával.
A korábbi privatizáció során befolyt 465 milliárd forintból a 75 százalék -1 szavazatnyi részvénycsomag vételára csak 60 milliárd forintot tett ki. A fennmaradó 405 milliárd forint a repülőtér 75 évre szóló vagyonkezelési jogának és az eladott eszközöknek az ellenértéke volt.
A Munkástanácsok elutasítják a privatizációt
A Munkástanácsok egyetért azon korábban hangoztatott kormányzati állásponttal, hogy Magyarországon az elmúlt évek során befejeződött a privatizáció. A MOSZ arra kéri a kormányt, "hogy oldja fel azt az ellentmondást, ami az egyes nemzeti vagyontárgyak megítélésében, jelesül a Mol privatizációja és a Budapest Airport privatizációja között feszül".
A szakszervezet döntött arról, hogy tárgyalást kezdeményez a kormánnyal az érintett munkavállalók bevonásával a Budapest Airport privatizációjának leállításáról.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.