Több mint 200 panaszt kapott az Európai Fogyasztói Központ

Az év eddig eltelt részében kétszáznál több panasz érkezett az Európai Fogyasztói Központhoz (EFK), amelynek elsődleges feladata a határon átnyúló fogyasztói panaszok rendezésében történő közreműködés - közölte az intézmény igazgatója csütörtökön Győrött tartott sajtótájékoztatóján.

  • MTI MTI
Több mint 200 panaszt kapott az Európai Fogyasztói Központ

Az EFK ismertségének növekedését jelzi, hogy ez a szám csaknem kétszerese az elmúlt év azonos időszakában bejelentett ügyeknek - mondta Kriesch Attila. Hozzátette: ez idő alatt több ügyet tudtak sikerre vinni, ennek nyomán közel 3 millió forint értékű kára térült meg a panaszosoknak.

Az EFK akkor ad segítséget, amikor a magyar fogyasztónak a külföldi vállalkozás olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amely a köztük létrejött szerződés kritériumainak nem felel meg, és a fogyasztó emiatt panaszt tesz. Ilyenkor az EFK egyeztetést kezdeményez, hogy rendezzék a problémát.

A panaszok többsége az internetes vásárlásokkal, a légiközlekedésben résztvevő utasok jogaival kapcsolatos, de jogviták keletkeznek szavatossági ügyekben, külföldi autóbérlés során, üdülési jogokkal és mobiltelefonokra letölthető tartalmakkal összefüggésben is - sorolta Kriesch Attila.

Az EFK magyarországi szervezete ez év elejétől a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében végzi tevékenységét.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek