szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy negyedik mobilszolgáltatónak igen nehéz lenne érvényesülnie a hazai piacon abban az esetben, ha üzleti alapon működik és profitcélokat követ - mondta a Portfolio.hu interjújában Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója.

"Akár azt is mondhatjuk, hogy gyakorlatilag nincs helye a jelenlegi piacon egy negyedik mobilszolgáltatónak. Éppen ezért nem számítunk arra, hogy egy nagy nemzetközi mobilszolgáltató töltené be ezt a pozíciót. A három évvel ezelőtti frekvencia-aukcióra sem jelentkeztek a nagyobb szereplők és valószínűleg most sem fognak, hiszen tudják, üzleti alapon ez nem működőképes" - mondta a Magyar Telekom vezére a Portfolio.hu interjújában azzal kapcsolatban, hogyan változtathatja meg egy új szereplő belépése a hazai mobilpiacot.

A virtuális szolgáltatókról Mattheisen azt mondta, nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy kevés kivételtől eltekintve üzleti alapon nem túl sikeresek. "Talán a Virgin Mobile az, amelyik egy komolyabb piacon sikeres tudott lenni, de a virtuális mobilszolgáltatás, mint üzleti modell a világban nem életképes. A Virgin sikeréhez többek között az járult hozzá, hogy az ottani mobilhálózatban komoly fölös kapacitások jelentkeztek, amelyet úgymond 'meg kellett tölteni valamivel', a Virgin pedig jó időben jó helyen volt" - tette hozzá.

AP

"Manapság a fejlett piacokon nem jellemző, hogy túlságosan sok szabad kapacitás lenne a hálózatokban, ez pedig csökkenti annak a valószínűségét, hogy az új szolgáltatók sikeresen működjenek. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne vennénk komolyan például a Tesco Mobile-t" - mondta az elnök-vezérigazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!