szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Malév február 3-ai leállását követően a kártyakibocsátó magyarországi bankok a nemzetközi kártyatársasági előírásoknak megfelelően elkezdték a bankkártyával vásárolt repülőjegyek visszatérítését.

A Malév által publikált 750 000 érvényes jegyből a legutóbbi statisztikák szerint mintegy 60 ezret vásároltak bankkártyával - közölte a Magyar Bankszövetség.

A nagyobb bankok több ezres nagyságrendben dolgozzák fel a jegyvisszatérítéseket, ami nagy adminisztrációval jár. A bankok a folyamatért semmiféle költséget nem számolnak fel az ügyfeleknek. Több bank az előzetes jóváírást is vállalta, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi visszaigénylési folyamat több hónapos várakozási idő helyett, az adatok feldolgozása után már néhány nappal jóváírták az igénylő kártyás ügyfelüknek a repülőjegy árát. 

A repülőjegyek bankkártyás értékesítésének egy része utazási irodákon keresztül történt. Az utazási irodák a jegyértékesítéssel kapcsolatban azt az álláspontot képviselik, hogy a szolgáltatás nem teljesüléséért ők felelősséget nem viselnek - az ügynöki szerepvállalásból adódóan. Ugyanakkor a bankkártyás fizetésből eredően az adott utazási irodák és adott bankok között - egy másik - szerződéses jogviszony áll fenn.

Reptéren rekedt utasok a Malév csőd bejelentésének napján - Nagyítás-fotógalériánkhoz kattintson a képre
Túry Gergely

Az utazási irodák ügynöki szerződése a Malévval van, a bankokkal pedig kártyaelfogadói szerződésük van. Ez a nemzetközi kártyaelfogadói szerződés az, mely kötelezi az utazási irodákat, hogy a meg nem valósult szolgáltatások árát visszautalják, annak ellenére, hogy nem az adott utazási iroda a felelős a szolgáltatás meghiúsulásáért.

A Magyar Bankszövetség keddi közleményében megerősíti, hogy a bankok a jogszabályok teljes körű betartásával, ezen utóbbi szerződés szerint cselekszenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!