Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak közeljövőben a - jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.
A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát - hangzik el gyakran a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok ma Louis Vuitton és Gucci táskákat, Rolex órákat, Apple-termékeket vesznek, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, illetve mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.
Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő években, Kína vállalatai ugyanis hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd - vélik az UIBE kutatói.
A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a száz éves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.
A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltató adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint - az Egyesült Államokat maga mögött hagyva - akár már idén megszerezheti a világelsőséget.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Büszkén hirdeti magát Budapest legelőkelőbb éttermei közt a Nobu, az étterem alapvetés a világsztárok között is. Most betekintést kaptunk arról, hogy az alapító Nobuyuki Matsuhisa szellemében hogyan készül náluk a japán konyha egyik legegyszerűbb, mégis legelőkelőbb fogása, a szasimi.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.