Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak közeljövőben a - jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.
A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát - hangzik el gyakran a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok ma Louis Vuitton és Gucci táskákat, Rolex órákat, Apple-termékeket vesznek, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, illetve mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.
Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő években, Kína vállalatai ugyanis hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd - vélik az UIBE kutatói.
A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a száz éves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.
A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltató adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint - az Egyesült Államokat maga mögött hagyva - akár már idén megszerezheti a világelsőséget.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A kormány minden eszközzel segítené a kedvenc cégeit, hogy Montenegróban is megrendelésekhez jussanak. A nagy kérdés: mindez mennyi adófizetői pénzbe kerül, és mennyi gazdasági haszna lesz.
Több robotrepülőgéppel vették célba az üzemet.
A magyar kormányfő bojkottálja, hogy Ukrajna megkezdhesse a felvételi tárgyalásokat az EU-val, ám most éppen szövetségese, az amerikai elnök szólítja fel, hogy adja fel a vétót, ami meglehetősen váratlan.
A korábbi hírek szerint az amerikai elnök azt kérte, hogy a magyar kormányfő ne blokkolja tovább Ukrajna EU-csatlakozását.