Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Árháborúval vádolta meg a Boeinget az Airbus európai repülőgépgyártó konszern vezérigazgatója. Fabrice Bregier azt mondta, hogy a konkurens amerikai vállalat "agresszív árcsökkentéssel" igyekszik minél többet eladni 737 Max típusú repülőgépéből, így csökkentve az Airbus A320neo típusú gépének piaci részesedését.
Az Airbus vezérigazgatója állítja: ezzel a stratégiával a Boeing jobb eredményt tud majd felmutatni az új gépek idei eladásánál.
A lenta.ru orosz hírportál rámutatott arra, hogy az eladott repülőgépek számát és a megrendeléseket tekintve az európai Airbus az utóbbi években rendre megelőzte az amerikai Boeing vállalatot. 2011-ben az Airbus rekordszámú, 1419 repülőgépet értékesített, míg a Boeing csupán 805-öt. Egy évvel korábban az Airbus 574 gépet adott el, a Boeing pedig csak 530-at.
Idén viszont a Boeing komoly haladást ért el. Az American Airlines 150 repülőgépet rendelt meg a vállalattól, beleértve 100-at az említett 737 Max típusúból. A Boeing múlt héten a Farnborough-ban rendezett légi kiállításon is jócskán megelőzte európai konkurensét üzletkötésben: az Airbus 115 gép eladására kötött szerződést, illetve kapott opciót listaáron összesen 16,9 milliárd dollár értékben, a Boeing viszont összesen 396 gépet adott el fix, illetve opciós szerződés keretében, 37 milliárd dollár összértékben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.