Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A nagy veszteséget felhalmozó LOT lengyel nemzeti légitársaság március közepén mutatja be azt a tervet, amelytől a csőd elkerülését várja.
A mentőprogramról a LOT szóvivője elmondta, hogy a légitársaság 2 ezer dolgozójának egy részét elbocsátják, és jelentősen csökkentik a járatok számát. A LOT 157,1 millió zloty (50,5 millió dollár) nettó veszteséggel zárta a tavalyi évet, a 2011. évi 145,7 milliós hiány után. A társaságot egy decemberben folyósított 127 millió dolláros állami hitel tartja talpon. Donald Tusk miniszterelnök nemrég azt mondta, hogy a kormány meg akarja menteni a LOT-ot, "de nem minden áron".
Rontja a LOT helyzetét, hogy földre kényszerült a légitársaság két Dreamliner utasszállítója. A Boeing cég repülőgépein másutt tapasztalt üzemzavar miatt a Dreamlinerek egyelőre nem repülhetnek.
A LOT az európai légitársaságok közül először állított forgalomba Dreamlinert. A gépek kiesése január közepe óta 8 millió zloty (2,5 millió dollár) kárt okozott az amúgy is veszteséges légitársaságnak, mert meg kell hosszabbítania néhány meglévő B 767-es és B 777-es bérletét. A LOT az állami tulajdonban lévő varsói repülőtér legnagyobb ügyfele és a szintén az állam irányítása alatt álló finomítók által előállított kerozin nagy vásárlója.
A LOT mintegy 66 százaléka az államé, további közel 25 százaléka azoknak a cégeknek a tulajdonában van, amelyek a LOT átalakításán dolgoznak. A fennmaradó valamivel kevesebb mint 7 százalék LOT-részesedés a munkavállalók kezében van.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.