Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az 1990-es éveben úgy jártunk, mint amikor valaki a Gazdákodj okosan! szabályai szerint akarja játszani a Monopolyt, az Audi azonban már ekkor mellettünk döntött – mondta Orbán Viktor az Audi új győri gyáregységének avatóünnepségén. Itt gyártják majd az A3 limuzint. A társaság ezzel évi 125 ezerre növelheti járműkibocsátását. Ma a világ legnagyobb motorgyára és Magyarország második legnagyobb vállalata vagyunk – mondta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsi elnöke.
Felavatták szerdán az Audi Hungaria Motor Kft. új, mintegy 900 millió euróból megépült járműgyárát Győrben, és hivatalosan is elkezdi működését a teljes járműgyártási folyamatot felvonultató üzem, amelynek alapkövét 2011-ben tették le.
Peter Mosch, az Audi vállalati tanácsának elnöke először a német-magyar barátságról beszélt. Azt mondta, mindenki nagy teljesítményt nyújtott, aki az új gyár létrehozásában részt vett, egyúttal gratulált hozzá. Azt is hozzátette, hogy 2100 új munkahely létesítésével jár a bővítés, és örülnek, hogy egyre inkább nemzetközivé válik a vállalat. Nagy gondot fordítunk arra, hogy az alapjogokat és a munkavállalói jogokat is betartsák a cégnél – tette hozzá. Azt is hozzátette, hogy többen voltak Magyarországról gyakorlaton Ingolstadtban, ők elhozták ide az Audi szellemét. Mosch beszéde után a Győri Balett előadása következett.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsi elnöke köszöntötte a megjelenteket, és elmondta, hogy két év munkája áll mögöttük, ezalatt 900 millió eurót ruháztak be a gyárbővítésbe, amely a teljes autógyártási folyamatot ellátja majd. Az első modell az A3 limuzin lesz, amely a horganyzott acéllemeztől kezdve Győrben készült. Húsz évvel ezelőtt az Audi Győrben új hazára talált, mivel ingolstadti gyárunk elérte kapacitásának végét, és nyolcvan helyszínből választották ki Győrt, 1993-ban először jelentünk meg Németországon kívüli Audi motorgyárral – mondta Stadler. Az Audi Hungária mára megtízszerezte motorgyártását, évente kétmilliót gyárt – tette hozzá. Ma a világ legnagyobb motorgyára vagyunk és Magyarország második legnagyobb vállalata – folytatta Stadler. A legnagyobb terjeszkedésbe kezd most Audi, egyrészt az Egyesült Államokban és Kínában is.
Ezt követően Orbán Viktor beszélt, a kormányfő azt mondta, az Audi itthon van Magyarországon, ezt az az anyagi segítség is bizonyít, amelyet a dunai árhullámhoz nyújtott az Audi. Ebből is látszik, hogy az Audi valódi szövetséges, a magyar emberek barátja. Az árvízzel szembeni küzdelemben győzelemre állunk, a magyarok megint összefogtak, mert szeretik a hazájukat – mondta. Az 1990-es éveben úgy jártunk, mint amikor valaki a Gazdákodj okosan! szabályai szerint akarja játszani a Monopolyt, az, hogy a gazdasági versenyben önhibánkon kívül hány körből maradtunk ki, nem érdekelte a nyugatot, az Audi mégis Magyarország mellett döntött.
Az Audi szövetségessé vált, együttműködik magyar egyetemekkel, az itt dolgozó 1300 mérnökből 539 végzett Győrben – tette hozzá. A világ országútjain hamarosan olyan Audik járnak majd, amelyeket teljes egészében Magyarországon gyártottak, ez büszkeséggel tölt el, ahogyan az is, hogy itt gyártják gyaknem az összes Audi-motort – mondta Orbán, hozzátéve, hogy az itt dolgozó munkások rászolgálnak a bizalomra.
A 2100 új munkahely mellett a beszállítók révén újabb 15 ezer embernek ad munkát az új gyár. A magyar gazdaság Orbán szerint hármas fokozatba került, de van még feljebb, a célunk, hogy az autóipar csúcstermékeit minél nagyobb részben magyarok állíthassák elő. Az Audi jól példázza, milyen sikereket érnek el a magyar és német emberek, ha összefognak.
Ezután ünnepélyesen beindították a gyár gépeit.
A most felavatott üzemben gyártják a társaság nemrég bemutatott A3 limuzinját. A kezdetben csak a kisalföldi megyeszékhelyen készülő modellel a legnagyobb globális piaci szegmensbe, a kompakt limuzinok kategóriájába lép be a Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó.
Az elmúlt hónapokban felvett 2100 új munkatárssal 9200 közelébe emelkedett az Audi Hungaria Motor Kft. dolgozóinak létszáma.
Korábbi közlés szerint a társaság ezzel évi 125 ezerre növelheti – tavaly 33 és fél ezres – járműkibocsátását. A gyárbővítéshez több helyi nagyberuházás is kapcsolódik. Mintegy kétmilliárd forintból bővítik és fejlesztik a közeli Pér – alapvetően az Audi-gyárat kiszolgáló – repülőterét, így ott Airbus 320-as és Boeing 737 kategóriájú gépek is leszállhatnak.
Az év végén indult és nyár közepére befejeződik az Audi logisztikai parkjának építése. A projekt korábbi közlés szerint 30-35 millió eurós vállalkozás. Emellett több, az Audinak helyben beszállító cég is hozott létre, illetve bővített telephelyet a térségben.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.