Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Míg a boltokban azt hisszük, hogy tengernyi lehetőség közül tudunk választani, addig igazából a vállalatcsoportok koncentrációjának következtében inkább az a valóság, hogy teljesen mindegy, hogy "x", vag "y" csokit vesszük meg, a pénz nagy valószínűség szerint ugyanabba a zsebbe folyik be. 10 nagyvállalat, amelyek a világ kiskereskedelmének jelentős szeletét uralják.
A Business Insider a Redditen talált egy grafikát, melyen összesítik azt, hogy a legnagyobb multinacionális cégek a kiskereskedelem területén milyen érdekeltségekkel rendelkeznek. A grafika nem friss, két éve töltötték fel, ám rendkívül érdekes.
A képen felsorolt 10 multinacionális vállalat a különböző érdekeltségeiken keresztül rendkívül nagy részesedéssel rendelkezik a kiskereskedelem különböző szektoraiban. A Nestlé például az élelmiszeripari érdekeltségein kívül komoly részesedéssel rendelkezik a L'Orealban, a francia cég pedig például a Diesel márkát is birtokolja.
Az Unileveré például a Dove termékcsalád, az Algida jégkrémgyártó, vagy a Knorr. A többi érdekeltségekért édemes a grafikát böngészgetni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.