Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az átlagos magyar banki ügyfél még mindig ragaszkodik a bankfióki ügyintézéshez, ezzel ugyanakkor nem vagyunk a régióban egyedül. Az internetbankot használók aránya viszont évről-évre dinamikusan emelkedik.
A régiós banki ügyfelek továbbra is ragaszkodnak a fiókokhoz: elvárásuk, hogy a bankok a fióki és elektronikus szolgáltatások megfelelő elegyét kínálják. Az ügyeiket kizárólag bankfiókokban intézők aránya Romániában a legmagasabb (73 százalék), a magyarok 61 százalékos aránnyal a középmezőnybe tartoznak – írja a Bankmonitor az Erste Group régiós felmérése alapján. A kizárólag elektronikus csatornákat használók aránya Csehország és Szlovákia kivételével elenyésző.
A hitelfelvétellel, vagyontervezéssel vagy megtakarításokkal kapcsolatos tanácsadásért a legtöbb kelet-közép-európai ügyfél szintén a bankfiókot választja. Az elektronikus csatornák leginkább akkor jutnak szerephez, amikor gyors és egyszerű szolgáltatásra van szükség, például a számlaegyenleg ellenőrzésére vagy átutalásra. Az egyszerű pénzügyek elintézésére, átutalásokra, lekötésekre ideálisak a hagyományosnál olcsóbb elektronikus megoldások, ugyanakkor a bonyolultabb ügyletekhez az ügyfelek igénylik a fióki segítséget.
Emellett ugyanakkor az internetes bankolás egyre népszerűbb a kelet-közép-európai országokban. Az Erste Group felméréséből kiderül, hogy hazánkban a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya. A csehek vezetik a listát, az ottani ügyfelek kétharmada intézi pénzügyeit az interneten keresztül, míg 2010-ben ez az arány fele akkora volt. A sor végén Románia és Szerbia kullog a 6 és 5 százalékos arányukkal. De ez is sokszorosa a négy évvel ezelőtti 2 százaléknak. Márpedig minél többen használják az elektronikus csatornát, mindenkinek annál jobb: aki bankfiókba megy, kisebb tömeggel találkozik, míg aki interneten utal, sorban állás nélkül intézheti a pénzügyeit (ráadásul általában olcsóbban, mintha bankfiókban tenné mindezt).
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.