Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A fejlesztési minisztérium helyettes államtitkára szerint a türelmi idő nemcsak a rendszer használóinak, hanem a rendszer kialakítóinak is rendelkezésére áll. A hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja – mondta Becsey Zsolt.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) január elseje óta folyamatosan figyelemmel kíséri és értékeli az új útdíjrendszerrel kapcsolatban beérkező tapasztalatokat – mondta a kormany.hu-ra feltöltött videón Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Becsey Zsolt kifejtette: mint minden rendszer, így a hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja.
A türelmi idő a rendszert használóknak és a rendszert kialakítóknak is lehetőséget biztosít arra, hogy a megyei matricák használata egyértelmű és jól működő legyen – tette hozzá.
Botladozó útdíjrendszer
Idén január elsejétől az időalapú – heti, havi, éves – matricák mellett bevezették az évi ötezer forintos áron elérhető megyei matricákat, és egyben országszerte bővült a díjköteles útszakaszok hossza.
Az NFM korábban azt közölte: türelmi idő segíti a közlekedőket, hogy megszokják, egy adott megyében mely szakaszokon érvényes a megyei matrica. Átmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett (1470 forint) az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.
Decemberben elsőként az NFM tudatta a nyilvánossággal az új útdíjrendszer részleteit, megerősítve a korábbi sajtóinformációkat. Akkor közölték: január 1-jétől némi türelmi idővel vezetik be az új rendszert, amelynek része, hogy az M0-s több szakasza, a fővárosi bevezető utak, valamint több vidéki városi elkerülőút használatáért is fizetni kell a jövőben.
A rendszer azonban akadozva indult el: január első napjaiban tömött sorokban álltak az emberek a megyei matricákért a benzinkutakon, sms-ben nem lehet megvenni az új matricákat, az online szolgáltatás pedig megbízhatatlanul üzemel.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Megnövekedett a forgalom az északi és a déli parton is, az M7-es autópályán ugyancsak torlódásokra kell számítani.
A céljuk, hogy a közterekről eltűnjenek a gyűlöletkeltő politikai hirdetések.